• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Grrrr nu hände det igen...Skrev ett långt inlägg som försvann!!

Jenny - Hoppas att du lever och att det känns bra
    Jag lämnar killarna inne i stan vid 17 tiden och sen komemr jag förbi dig. Tänkte att vi kanske skulle vara där nere vid 17:30 så vi vet att vi får en stång var iallafall. Det börjar 18 Är hemma tills 16:30 så hör av dig om det är något innan

• Solhöjden

Petra - Jenny : Såg i tidningen att de ska ha Styrkepass med stång o vikter på sandströms....det måste ju vara typ Pump....kan jag locka er att gå i Linde istället Onsdagar kl 18....tänk så smidigt Petra, bara lämna barnen till Pelle när han jobbar till 18 och sedan svicha över till sandströms ....Finns även step up på tisdagar kl 18....Gratis prova på v.3!

• englamax

petra- ja jag tänkte väl det! nej gud nej 30 e väl ingenting.. men förstår att du tror det då jag har en moster på 30 år ..nej då ni e så unga så..men akta dig för 36 då börjar du bli äldre iaf ett tag kvar... jo visst e det så " varg i fåra kläder"

• englamax

(igår höll jag på att få damp på familjeliv.. va hur sekt som hälst och så helt plötsligt gick det inte att komma in på sidan..lika sekt idag!)

• linoliv

Ujuj vad segt det var här då, igår med ... precis när jag skulle skicka ett lååångt meddelande då ramlade jag ut från sidan å allt försvann, gick ej att komma tillbaks förräns nu idag.

Tillägg på mitt senaste medd. tjejen som berättade var 14 år då brodern dog, det är nu 17 år sen.

Petra- nejdå seminarierna är inte bara för medlemmar men det är mest riktat till skolpersonal, kuratorer mm de som jobbar med och runt barn. Kostar 450 så man måste nog va intresserad för att vilja gå...det är helt klart värt pengarna men jag tror inte många privatpersoner går om de ej har arbetsgivare som betalar.

Nu ska jag fixa lite sen ta en sväng ner på stan å träffa en mage... en gravid kompis alltså, se om magen vuxit. Kuligt...kommer in i kväll om det nu går...sega sida, grrr.

• MaLevi

Hjälp, vad ni kan skriva
    Hur seg var inte fl i morse, det är inte förrens nu som jag har kommit ut på det. Men segt är det!!!
    Ska se om jag kommer ihåg alla frågor:

Anna - Annizz - Oj, märkte när jag skrev att det blev långt så jag skickar mail till dig om babysimet

Petra - AJ, har du ont idag? Eller är du denna super morsa som inte känner något? Jag har dubbelt så ont på de ställena som vi hade ont på igår.
    Bodypump ikväll, jaja, men om jag inte kan rör på mig imorgon så får du springa runt och shoppa åt mig i örebro Hämta mig du!

Nej, nu knorrar det i magen och Levina sover så jag ska nog ta och äta lite i lugn och ro. Tjaba!

• Peand

Jenny - Känner igen det där, men fortfarande är det inte sååååå farligt...
    Då kommer jag och hämtar dig sen. Men i morgon blir allt en vilo dag, blir toligtvis resa till Borlänge då

Elin - Förstår att priset avskräcker lite men samtidigt kan det vara väldigt intressant att vara med någon gång.

JAg trodde att det var mitt FL som krånglade men läser till min glädje(?) att det var ju hel FL som låg nere över natten. Synd då jag hade behövt lite sällskap i natt då Jonas var vaken mellan 23:30 - 03:00!! Trodde ett tag att jag skulle gå under Känns att jag bara har sovit fyra timmar i natt, oj nu blev det Petras beklagan igen!!!

Johanna - Det är klart att jag är gammal när du kallar din moster för gammla moster och hon är yngre än mig Idag med brist på sömn och värkande muskler känner jag mig _jätte_ gammal

• englamax

petra-men åhh ..gammel moster säger jag juh..hon kallar sig själv det till max ..så det e inte jag som kom på det!! .. men stackars dig som fått så dålig sömn..har han sovit mycket idag i stället då eller somnade han väldigt tidigt i går kväll.

• Peand

Johanna - Han sov som vanligt igår under dagen och somnade normal tid på kvällen, vet inte varför han inte ville sova på natten. Nu har han sovit 1½ timme på förmiddagen och precs somnat igen. Räknar med att han sover lika länge nu. Vet att jag kanske inte borde låta honom så så länge nu på eftermiddagen men pappa och Lisbet ska vara barnvakter på Fyndhuset så då är det ju bra om han är lite pigg iallafall.

Vi kallar min moster för GammelCarin. Dels är det svårt för Jesper att förstå när man säger moster, viken moster!! Och dels så när han var liten tittade han på hennes ben och sa vilka gammla ben du har Carin. Hon lider av mycket åderbråck Därför blev det gammelCarin....

• Peand

Johanna - Gotte tips.....Zoo Klubba=0,5 points Mums!!!!

Svar på tråden LindeMammor2005