• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • englamax

petra- ja men jag har juh mitt nyårs löfte.. inge godis förens påsk och har jag hållt mig så länge så e det väl bara att fortsätta eller i värsta fall bara lördags godis sen men jag har inte ätit godis på 2 veckor och har inget större begär av det så d e skönt! kan skryta om att jag gått ner nästan ett kilo på 4 dagar.. viktväktarna funkar!!!!

cicci- jo jag ser att du oxå gått barn och fritid!! jo det e juh viktigt för dom att ser trygg heten (mamma & pappa) och så blir det för mycket intryck utåt ..ja du vet ju allt det där

nästa vecka då blir jag aktiv på sandströms oxå..verkar som många ska dit!! men det gäller juh att prova på så man hittar sin grej som man själv trivs med!

• englamax

cicci- nu menade jag när små kottar under året åker vagn!!

• Morots mamman

Jasså så johanna har hittat ur tunnan*asg*

I dag har jag tillbringat min dag i stora staden

• linoliv

Idag är det fredagen den trettonde...nån som haft otur eller är det bara skrock.? För mig var det milt idag...hällde ut en kanna med ungefär två liter vatten över parketten, bara till å torka. Hoppas ingen har haft nån värre otur idag än jag!

Petra- skönt att ni överlevt men det är väl nätt å jämt eller? Ni har ju kört stenhårt...blir det en testvecka på sandströms med eller? Som sagt jag går på söndan...vill oxå va snygg på beachen i sommar.

• Peand

Elin - Otur har vi klarat oss från, eller kanske inte Jonas var ju vaken halva natten
    Fast nu var jag kanske kaxig då det iallafall nästan är två timmar kvar på dygnet.

Jag kommer inte prov på i Linde. Har bestämt mig för att köra till Frövi då det känns väldigt bra där. Känner mig hemma och välkommen! Dessutom är det ju lika långt för mig dit som till Linde. Visst skulle jag kunna köra en gratis vecka i stan också, bara för att det är gratis men jag lägger nog hellre den tiden på att komma in i passen och rörelserna i Frövi, i och med att jag vet att jag vill gå där. Vill ju skapa ett beroende innan jag åker på semester så jag direkt återupptar det när jag kommer hem, och då är det ju en fördel om jag börjar kunna de olika rörelserna.

• Solhöjden

yyyylllll! Fullmåne, vargen ylar

• Solhöjden

Petra - Ok, då blir det Frövi för din del. Jag tänkte gå i Linde...hoppas som sagt att styrke-passet är typ Pump...det gillar jag....

• linoliv

Nu blir det natten för mig Linus vill ha sovsällskap...så jaja den här gången då...just nu är det pappa som tröstar.

• Peand

Maria - Japp, jag sviker dig Hoppas att det känns bra för dig här i stan, ananr är du alltid välkommen till mig i Frövi.

Nu ska jag säga godnatt. De 4 minustimmarna jag har i kroppen börjar kännas av så det är nog bäst att krypa enr. Ska bara prat lite med Pelle först, har inte hunnit byta många ord med honom på den sista tiden. Har jag inte varit borta, har han jobbat eller barnen har varit vakna....Men det är väl så att vara gift och ha små barn

Svar på tråden LindeMammor2005