• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Jenny.. hoppas ni hittar nått kul.. me skulle gärna vilja åka in å gå lös litegranna men csn betalar ju inte ut förrän 1v efter kursstart.. blä, är ju en hel vecka kvar *s*

Söker ni nått särskilt idag? Ikea skulle jag gärna vilja gå på men då får jag allt hitta på nått annat åt gubben, han avskyr Ikea, vet inte varför.

Hostan verkar lättare idag jeee.. men nog finns den.. han har bara vaknat 5ggr inatt. Men tänker fortsätta med ventolinet tills hostan gett med sig helt, vill inte behöva börja om. Men blir man mindre orolig för kikhosta iallafall, igår va jag nästan säker på em att det var kikhosta då han hostade så han spydde 3ggr men lättade av mot kvällen, kanske är jobbigare mitt på dan.

• Brodsmulan

Har du sett Nina.. vi skrämde bort alla från att åka till Sandströms

Näää då förstår er från Vedevåg.. skulle så gärna gå på Judo i Frövi, har jag velat sen jag va liten, men är ju tyvärr lite långt å svårt när man står utan bil. Men hade en kompis som gick på judon å så avis jag var på han. Fast han å andra sidan va jättesnäll å visade mig massa knep.. speciellt hur man blev kastad i snön men han va snäll.. inte elakt gjort.

• Peand

Godmorgon på er, eller vad det nu är

Sixten 101 - Välkommen in hit!

Idag känns det faktiskt inte så farligt i benen som jag befarade. Men för att ta det säkra för det osäkra smörjde jag in benen med linement nu på morgonen. Gissa om jag stinker

När Pelle slutar nu kl 13 bär det av mot Borlänge för att hälsa på hunden. Har folk i min omgivning som inte riktigt gillar att vi förmodligen ska skaffa en hund. De är oroliga i och med att det är en omplacerings hund och att man aldrig vet vad den har varit med om. Men efter att ha pratat med hans matte i åtskiliga timmar så känns det rätt. Hunden har inte fått den uppmärksamhet den behöver bla pga av att hon är/var gravid med koplikationer sedan v 28 och bör få barn i dag eller morgon. Hennes man insåg att han inte gillade det här med hundar och har istort sätt inte velat göra mer än nödvändigt. Kan tänka mig vilka konfliker de har haft i familjen, vet ju hur det skulle låta här hemma om vi var i samma sits
    Visst vi tar en risk men nu åker vi upp och träffa hunden för att känna om det känns rätt, gör det så kommer han med hem idag. Att vi dessutom får betala nästan lika mycket som att köpa en valp förstår omgivningen inte riktigt heller.
    Tråkigt med människor som är så negativa i ens närhet. Realist ska man vara men man behöver ju inte se allt svart....

• Brodsmulan

Petra.. skickar en lyckospark.. å du, omplaceringshundar behöver faktiskt inte va illa bara för att de haft det jobbigt. Den absolut finaste å goaste vovven jag haft var en omplacering.. nej, inte den vovven jag har nu.. han kom från Hundstallet i sthlm och jag fick han av mormor när jag var 8år, då va hunden 4år, det var med sorg jag avlivade honom när jag var hela 22år, då va han nästan 18år, kunde säkert levat ett tag till men han hade remautism så jag såg hur han haltade sista vintern och bestämde då att ingen mer vinter för hans del.. men det va en amris/cocker som var mager å ämlig när han kom, litade på ingen, men blev världens goaste vovve.
    Att ni får betala ganska mycket spelar väl ingen roll, han är ju bara halvåret, är ju mer seriöst faktiskt av säljarna på det viset, de sållar bort många bara med priset.

• Peand

Cissi - Tack
    Precis mitt argument ang priset. De som slänger ut sina hundar på Blocket för några ynka tusen eller i värsta fall hundralappar skulle jag absolut akta mig för. Varningsklockorna klämtar högt där!!!
    Denna hund är van vid barn, de har själva en dotter på 19 månader och dessutom fanns det kusiner på 4 och 6 år som ofta var hemma hos dem. Inga problem hade det varit.
    Jag tror ju att vi kommer känna ganska direkt när vi träffar hunden om det är rätt eller inte. Och den negativa (viskar -min mamma!!) lyssnar jag inte på....Jag/vi ska själv fatta en uppfattning om hur hunden är och utifrån det agera. Jag är vuxen!!! Ibland iallafall

• Smindy

Hej på er! Såg att ni funderar på att börja på "Hopplös"!!! Det är min kusin Satu som har det där. Det kanske finns en till ledare men Satu är iaf min kusin!

En smal, utseendefixerad, tränande arbetskamrat skulle gå på Hopplös & var skeptisk till det eftersom Satu är överviktig & det hette just hopplös! Men när hon var där så svettades hon ordentligt & orkade inte ens med hela passet så hon fick sig en känga!!
    Alltså, Hopplös är jättebra!!!! Rekommenderar det verkligen!

Jag skulle själv behöva gå på nånting sen när jag har blitt av med magen & Noah är ute men det kommer bli som vanligt, att jag inte får fingrarna ur...

• Smindy

Välkommen Nina (Sixten101) !!!
    Jag tänker på dig ofta ska du veta!
    Hoppas det tar sig!

• Brodsmulan

Sonja.. va får man göra då??? Är så benat nyfiken på det.. hi, hi.. tror knappast man orkar ett pass direkt i början med kondition noll.. men, men.. hur betalar man? Kan man betala 30:- imorgon å medlemsavgift å avgift vid annat tillfälle? Får csn å barnbidrag först nästa vecka ju..
    Jodå som det står så är det Satu som har söndagarna.. spännande..

• Smindy

Jag vet inte hur man gör med betalningen! Men jag tror att du kan betala 30 kr när du är där första gången & sen betala av det andra senare! Jag ska inte säga helt 100% för jag har varit på det 1 gång för många år sen...
    & vad man får göra minns jag inte heller... Men jag vet att det är bra! Hon är jätteduktig! Jag kan ringa henne & höra med henne!

• Smindy

Nu har jag just pratat med Satu!
    Hon berättade att första veckan är det GRATIS!! Alltså vecka 3 är det gratis!
    Satu har tisdagar & söndagar, med början på tisdag nästa vecka! Alltså inget pass imorgon söndag 15:e!!

Alla ska betala en avgift på 100 kr i medlemsavgift! Inget tvång om att det ska göras _direkt_ men gärna inom iaf 3 gånger!

Vet man med sig att man kommer gå ofta på dethär eller på många olika pass så bör man betala terminsavgift istället för 30kr/pass. Det tjänar man på!
    Men har man inte så mycket tid eller ork så är det kanske bäst att betala 30 kr/pass, man kanske tröttnar...

Hon sa att hon tränar folk som är ca. 20-75 år gamla!
    Att det heter hopplös betyder inte att man INTE får hoppa om man nu vill det!
    Hon har löpning med i sitt pass men vill man inte så får man gå...
    Det är alltså väldigt fritt på hennes pass.. Man gör det man orkar, hon leder sitt pass som hon vill & sen om man gör precis som hon är upp till en själv!

Sen tog hon upp en ganska viktig grej!!
    Har man nyligen fött barn så ska man ta det lugnt! Men som du Brodsmulan var det ok för det var ju i september du fick!

Passet är ca. 1 timme långt! Stretchning 10-15 minuter i slutet!

Hoppas infon här var till belåtenhet!

Finns även annons i Berslagsposten idag lördag!

Svar på tråden LindeMammor2005