• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Solhöjden

Verkar som om många i tråden kommer att träna på sandströms i vinter.....kan det bero på att alla fikaträffar har satt sina spår Ha ha ha... Hoppas vi kan fika lite oxå

• linoliv

Cissi- kul att ni kommer på hopplös passet då ses vi där å det är sön den 22 det börjar å det är gratis då å hela v 3. Betalar man 250+100 så får man gå på alla passen de har i veckan om man orkar...men går man varje sön fram till sommarn när det slutar så tjänar man ju på det än att betala 30 var gång.

Jenny- skönt att du med har överlevt, hoppas du klarade shoppingen med...det kan ju va som ett träningspass det med...med barn å karl eller fick de va hemma?!

Petra- å hoppas vovven å ni gillar varann å att han eller var det hon?...kommer med er hem ikväll...då blir du ju trebarnsmor...kul!

• englamax

sixten101- welcome! vi förökar oss här inne hela tiden..och då syftar jag på användare *lycka till i verkstaden *

• englamax

smindy- nu e du inte långt i från mål linijen! härligt att bli av med klump magen va?

(tänk att jag alltid lyckas skriva ett inlägg precis efter att jag skrivit ett redan *suck)

• Peand

Hej nu är vi hemma - alla FEM!!!! Så Elin nu är jag trebarns mor, eller fyrbarns mor om man räknar med Pelle

När vi kom dit så var han, hunden, jätte glad och framåt. Tydde sig direkt till Pelle, vidare till Jesper och slickade Jonas ren i hela ansiktet när vi satte ner honom. När vi sedan att och fikade la han sig bara och sov på golvet, bryde sig inte att det hade kommit fyra helt främmande människor in i huset. Tecken på en trygg hund, enligt mig ialla fall.
    Han var hur go som helst med Jesper när de busade och visade inga tecken på att vara agresiv, stirrig eller osäker. Så han fick följa med hem....
    Här hemma har han stirrat runt hela tiden men det är ju inte så konstigt när allt är nytt, men nu börjar han lugna ner sig och lägger sig på golvet för att bara ligga och spana läget.
    Men vad vårat hus inte var hundsäkert Vet inte hur många strumpor han har hittat, gosedjur eller kalsonger. Har dykit ner i blöjhinken som var överfull så locket inte låg på och det första vi fick göra när vi kom hem var att plocka ur granen och ta ut den. Han kröp in under våran grymt barrande gran och ut kom en grön pudel
    Känner lite kli i ögonen men det beror dels på granen och sedan hade de två Cockrar och två katter så han är ju full av deras kvalset och hår. Ska badas de närmsta dagarna men inte idag då det tar tid att torka och kanske inte den trevligaste sysslan när man precis har flyttat in i en ny familj.
    Han heter Snoopy men då Jesper har lite problem att utala det tror vi att det kommer glida över till Snobben. Samma namn men olika språk
    Oj, vad långt det blev nu då!!!

• linoliv

Petra- ÅÅÅHHH!!! Grattis till tillöket, en liten kille till...skönt att han verkar så trygg å barnkär. All lycka till er nurå att allt funkar och att den lille inte får hemlängtan...det verkar va en busig en...måste komma och se honom nån dag.

• englamax

GAAAAAH* skrev ett inlägg om din voffi men *pung råtta* det bara försvann..fattar mig kort..kul att hunden verkar funka bra med sin nya familj.. verkar va en hel go voffe..kul med utalett där *fniss.. tänk va skoj jesper ska ha med den hunden och en riktigt bra vän!

familjeliv *morr

• Peand

Tack Elin och Johanna

Ska ta och joina mina killar i soffan, alltså Pelle och hunden. De andra två sover sedan en tid tillbaks Gäller att gosa in sig i hunden så han känner lite kärlek och att han har kommit rätt.
    Hörs mer i morgon om jag kommer ner för trappen. Musklerna på framsidan av låren känns minst en dec. för korta när jag går ner för trappen Blir mer linement i kväll innan säng dags, lär ju få vara själv under täcket då som det stinker

Godnatt....

• Brodsmulan

Grattis även här Petra.. hoppas du lyckas fånga den lilla busen på bild sen också, nog för att man vet hur en pudel ser ut.. men inte snobben
    Förstår att det känns en del i benen, du har ju jobbat hårt hela veckan, unna dig en riktig gosstund nu.

Svar på tråden LindeMammor2005