• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Så har man hunnit läsa ikapp igen.. hoppas Magnus mår bättre idag Johanna å att du och Maxen klarar er undan. Skolfotograf är väl riktigt fint jobb.

Vad gäller att vända på vagnen.. gör det så SENT som möjligt, barnet stimuleras föga mycket av att se 'en vacker utsikt', vad är vackrare för barnet än mamma & pappa. Det är samspelet med oss som stimulerar dem, inte granar & tallar Det är vi och inte de som njuter av utsikten *s*

Elin.. är det 'hopplös' på Sandströms du menar? Den har jag och en kompis spanat lite på men vet inte om jag törs.. om man gör bort sig.. iofs bevisar väl det att man va hopplös då då
    Kan ju säga att det där med att 'prata med sina barn' väldigt viktigt, fast jag tror säkert många höjde både på ett och två ögonbryn över vårt val att låta grabbarna komma till Örebro och träffa lillebror.. men är generationsskifte, förr va det ju det som inte finns har inte hänt, hem och börja om.. men jag som haft Lindan i ryggen en gång vet hur bra hjälp det finns att få, om de skulle mått dåligt av den konkreta sanningen.

Petra.. oooh min idol.. du är så duktig tjejjen, blir så mycket inspirerad av allt du skriver. Å bara vetskapen om att det går om man vill.. den gör ju att man verkligen vill hoppas ni får trevligt på Bodypumpen ikväll.

Hi, hi.. det där med namn.. mm.. här har vi 3st 'farmor', barnens farmor, min och kenneths.. alla tre går under bemäningen farmor, fast oftast är det min farmor som är 'farmor', barnen brukar säga 'våran farmor' om svärmor och gammelfarmor stina om kenneths farmor.. mycket farmor blev det nu.. lär jag också förhoppningsvis bli minst 3ggr hoppas kan man ju.. mysigt låter det.

En egotripp.. här hostas det och hostas lilla plutt, ventolinet funkar inte mycket och svårt å sova längre stunder.. aja, det enda positiva är ju att man vet att det går över.

• MaLevi

Nu bär det av till Frövi och bodypump Får se vad vi har gett oss in i.

Ville bara titta in och säga Trevlig helg på er!!! (Utefall jag inte orkar skriva imorgonbitti )

• linoliv

Cissie - Klart ni törs hänga med till sandströms å testa hopplös, tror ej det är allt för hårt...man får väl ta det i sin takt...huvudsaken är man rör sig man behöver ju inte va bäst eller se snygg ut... ta med polarn å kom, ja så får vi ju ses med vore ju skoj.

Ja vi säger farmor/mormor till/om Linus farmor/mormor å våra mina å magnus farmor/mormor lägger vi till förnamnet "farmor Britta". Tror iallafall vi inte krånglar till det så för Linus då.

Petra + de som vill veta mer om psd och spädbarnsfonden gå in på www.ffsd.se
    de träffar vi har en gång i månaden är till bara för föräldrar som mist barn men de seminarier som hålles är till för alla. Nästa som jag vet är i närheten här är den 25/1 i Karlstad "barns sorg".

• Peand

Godkväll på er!!

Vi överlevde, men fråga inte hur mina ben kommer må i morgon Kände redan innan att trappen inte var någon hit här hemma, och nu skakade de när jag gick ner efter att ha nattat Jonas....Men oj vad läcker jag kommer bli på beachen i sommar
    Nu är det vilodag i morgon sedan väntar aeorbic på söndag, måste ju prova det mesta innan jag köper terminskortet.
    Något som slog oss är att alla är så hjälpsamma där nere. Förutom tränaren/ledaren så finns det andra ledare med på passen som "offrar" sig för våran skulle och korrigerar när vi gör något galet. De håller ett extra öga på oss fast de är där och tränar också. Kändes extra tryggt idag när det handlade om vikter, inte kul om man gör något galet så och får fel belastning.

• Brodsmulan

Elin.. jo, bra sugen är jag och just söndagar är ju det som är bäst för min del, då är gubben ju oftast hemma. Va var det de kosta? Va det medlemsavgift+avgift va? Har för mig nått sån't..

• Brodsmulan

Petra.. oh jisses.. aerobics på söndag också du e inte klok min vän

• Brodsmulan

100:- obligatoriskt medlemskap för alla pass
    200:- / termin eller 30:- per pass

Stod på deras sida.. men va det prova på denna veckan där med?

• Peand

Cissi - det är prova på v 3 på Sandströms, alltså nästa vecka!

• linoliv

Cissi- ja söndagar passar mig bäst oxå då min gubbe oxå inte jobbar då. Deras hemsida tycks inte vara uppdaterad för 100.- medlemsavgift och 250.- för hela terminen el 30.- per pass. Prova på v 3.

Svar på tråden LindeMammor2005