• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Druvan

Grattis Sara, 22 år idag!!

• MaLevi

Istämmer med druvan Grattis Sara!

Har en undran om någon har "Jordens smartaste ord, Fredrik Lindström" att låna till mig? Jag ska läsa en kurs v 50-v 2 och det är kurslitteratur. *håller tummarna*
    Kursen heter Språkutveckling, kanske någon som har läst den och har resterande litteratur oxå?

• Morots mamman

Säger Grattis i gen till sara.... man kan nog inte höra de för många gånger

• englamax

jenny- vart det nå smarrig lunch för er då? såg dig och elin vid sjukhuset när vi va upp och hälsa på maxens farmor som jobbar på komunhuset....

*~GRATTIS SARA~*

• Annizz

går ni lindemammor på babysim o vart går ni då??

• MaLevi

Annizz: Vi går i Nora på babysim på lördagsmorgon kl 9.00, finns på söndagar oxå. Linde är så dåliga och har ingen babysim ännu. Tidigast till hösten börjar det på badhuset. Så man får packa sig iväg till Nora om man vill simma Men jag tycker det är värt det. Levina ÄLSKAR att simma. Hon simmar ca 1 m själv med hjälp av badring och dyker gör hon som hon aldrig har gjort något annat Jag rekommenderar det starkt, iaf att man provar och ser några ggr.

Johanna: Visst blev det smarrigt *slickar mig runt munnen* Först åt vi lunch på Jalla Jalla och sen fika vi på Kingsgården. Fick med oss en kompis till Elin från Storå. Så vi var 3 st iaf

Elin och jag pratade om att gå till badhuset någondag med barnen. Då kan man passa varandras barn och simma lite oxå. Någon som tycker det är en bra idé? Man får ta med vagnen in till borden vid kioskdelen. Jag tänkte att man annars kunde lägga barnen på filt på golvet eller så. Finns väl stolar de kan sitta i oxå? Ska kolla upp det lite mer exakt om det är några som nappar härinne och vill hänga på Det verkar som alla har så mycket att stå i nu när det börjar närma sig jul

Levina väger nu 8120g och 68 cm. Ligger och följer sin kurva exakt.

• mary1

Hej jag har suttit och läst lite vad ni skrivit och det var några som undrade om jag hade gjort mitt ul i örebro hos kjell och det var hos han. När jag gick därifrån så var jag besviken för att det var så dåligt han bara körde med ul och efter ett tag så sa han oj du kanske vill se du med vad trodde han att jag gick ditt för att bara han skulle titta eller? Och hans utrustning var från 1800 talet nej jag rekomenderar inte honom till någon, och han sa ju helt fel oxå om könet. Idag är max en vecka vad fort det går han är jätte snäll hela tiden det är super skönt

• Brodsmulan

Grattis Sara

En liten fråga till er mammor med lite äldre barn.. har ni haft huvudlöss på barnen?? Hur ser man om barnen har löss? Hur känner man själv om man kan ha det? Känner mig halvnojjig nu.. har gått löss på skolan ett tag och nu har det tydligen kommit upp en lapp om att det går massa löss och speciellt i klass 3.. där min största grabb går.. själv har jag tyckt att det kryper på halva kroppen, men är för att jag vet att det går också.. men kan man se med blotta ögat eller måste man ha förstoringsglas? Vilket medel är bäst att använda och kan man använda utan att man är säker på om man har löss.. stod nå'nstans att man inte skulle behandla om man inte var 100% säker.. kan det va farligt eller?

• Lilija

Hej!

Från Apotekets hemsida:

Ett vanligt symtom på huvudlöss är klåda i hårbotten. Man kan pckså finna svart lusavföring och lusskinn på kragen eller kudden. Vid misstanke om att någon i famlijen har huvudlöss, bör hela familjen undersökas. Undersökningen görs med hjälp av luskam och förstoringsglas (finns på Apoteket 18kr). Endast de personer som har levande löss eller ägg intill hårbotten ska behandlas med Nix. Familjemedlemmar som inte har löss bör fortsätta att kamma håret med luskam för att kontrollera att smittan inte sprids. Huvudlöss smittar framför allt vid direkt huvud-huvud-kontakt. För att undvika att bli smittad på nytt är det viktigt att ta reda på varifrån lössen kommer så att alla i omgivningen som har löss kan behandlas. Barn som nyligen blivit smittade och vuxna personer med löss saknar ofta symtom. De kan därför vara en viktig smittkälla.
    Kammar, borstar och mössor bör rengöras noga för att undvika att smitta sprids via dem. Annan städning och rengöring av föremål är inte nödvändig.

www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp

Hoppas informationen hjälper.

Och grattis syrran på födelsedagen ;)

Mvh Marie

• MaLevi

Vet bara att man kan kamma håret, med en finkam, över ett vitt papper och det ska synas om det kommer löss på pappret. Mina kusiner hade det och de kammades med en speciell kam, vit och väldigt fint mellan pinnarna. Men det var ju ett bra tag sedan. Kusinerna är nu 14 & 17 år.

Svar på tråden LindeMammor2005