• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Visst är det mysigt Kryper för fullt i hårbotten bara man pratar/läser om det.

• Brodsmulan

Tack Marie för informationen ja, ska åka till disrtiktan så får hon med sina vana ögon kolla oss alla.. själv törs jag inte ens försöka tro att jag kan avgöra *s*

Petra.. jo, säger ju det man blir ju nojjig till tusen.. kryper ju på en överallt direkt bara man hör ordet men som jag förstått och som Marie nu bekräftade så ska man ju inte behandla i förebyggande, men törs inte avgöra själv det får allt tant Birgitta ta hand om annars blir vi avlusade allihopa för jag kommer se löss å ägg å gud vet vad överallt på alla.
    Men du, varöfr inte kolla vagnar på Tradera? Ett evigt tjat om Tradera säg

Men nu till nått skoj.. vi har fått en individuell remiss till barnkliniken för Morgans skull jag är så glad, så glad. Skolsköterskan har skickat en då hon vägde/mätte han igår och kom fram till att han var 142cm och vägde 51,5kg och när vi sen resonerat på telefon igår så kom hon fram till att vi gjorde det mesta ganska rätt och de hade en grupp inne på barn med överviktiga barn.. men tyvärr var väl den full eller så långt pågående så han fick inte ingå i den, men vi får ju komma iväg iallafall, ett steg i rätt riktning

Fick se idag att kortet på juvelen va med i bp igår.. inte jättesnyggt kort, men orkar inte åka in till ateljé och så ska de bråka med de två stora hur de ska stå och hålla lillebror.. vill icke vara med på kort själv.. så tog ett 'home made' istälet försökte få till nått bra här hemma med alla tre men gick mindre bra *s*

• Brodsmulan

Förresten, kan man ha äl fast man helammar?? Har mega ont i magen som om jag skulle kunna få mens när som helst men inget i sikte.. börjar fundera på om nått är galet.. avslaget gav sig för en 5-6 dagar sen, kan ju hoppas det är över iallafall, 6v får allt räcka.

• Peand

Cissi - Var just på väg in på Tradera och skulle kolla. Har inte gjort det på några dagar..
    men som sagt var är det ingen drådska...Tänkte bara att jag skulle vara snart och tjäna/spar lite pengar idag. Men det gick ju inte...
    Tror absolut att man kan ha ÄL trots att man ammar!

Vad skönt att ni har fått en remiss. Har lite av samma problem är hemma också, men jag börjar med att först försöka styra upp det själva. Vet med mig att herrarna äter lite för dålig mat ibland, och inte har det blivit bättre nu när jag inte äter något. Men snart blir det bot och ordnign på det också. Men visst har jag i bakhuvudet att vi kanske bör söka hjälp av något slag. Jesper var ganska så deprimerad idag när han provade kläder och han tyckte inte att något satt bra. Kavajerna blir jättelånga i ärmarna och enrtill för att kunna nå runt magen. Tror att det blev som en liten väckarklocka för honom. Samtidigt vill man ju inte pressa honom och tjata för mycket om vad han bör äta och inte äta. Svår balansgång....

• Brodsmulan

Ja men Petra.. jag kan ju berätta först lite vad de gör där inne med honom så får du 'lite kött på benen' där innifrån också. Men för Morgans del är det behövligt, nått måste hända iom att vi nu tömt alla vägar här hemma.. oroligt är ju att han går upp i så stora skov.. typ som när han va 6,5år gick han upp från 30-36kg på 5-7v och nu när han är 7,5 går han upp från 46-51kg på hmm.. vi vägde han måste han varit i augusti tror jag.. så är alltså ungefär 2mån.. säg 8v. Det är den korta tiden jag oroar mig för.. OCH att han gått upp hela 20kg på säg 1½år det är HEMSKT.

• Peand

Cissi - Ja återkom gärna med hur det går och vad det innebär...
    Låter skumt att han flyger iväg på det sättet. Bäst att kolla upp allt man kan så att man inte behöver sitta där en dag och ångra att man inte gjorde allt man kunde. Både Pelle och jag har ju och har alltid haft för mycket kilon att bära runt på. Ingen av oss vill att Jesper ska behöva känna det vi kände när man gick i skolan. Utanför, sist vald i gympan. friluftsdagar som var en skräck osv. Nä, jag ska göra allt för att han ska slippa det.
    Men jag tror att det trots allt blir lite enklare här hemma när jag också äter. Nu kan jag ju laga vad som helst (?), sen måste det vara med eftertanke då jag själv även ska äta det. Jag vill/ska inte under några omständigheter låta kilona som har lyckats försvinna komma tillbaks.

Nu säger jag godnatt.
    Orkar inte vänta på Pelle plutt längre. Verkar som om han har roligt

• Peand

G O D M O R G O N
    Har ni tagit sovmorgon idag??

Här har vi varit igång ett tag och Jonas har redan sovit förmiddag.... Ska snart packa in oss i bilen för att åka till jobbet och fika. Dags att avlägga månadens visit där
    Sen är det BVC träff och senare middag här hemma. Full fart hela dagen...

Men i morgon är jag och Jonas själva hela dagen. De stora killarna ska få åka till Globen och kolla på Monster Trucks....Tydligen jätteroligt, fast det har jag svårt att förstå. Tur att smaken är olika...

• Brodsmulan

ooooooooooh.. ska de kolla in Grave digger, superman å alla de andra monstren.. nä, är väl kanske inte de samma som går på tv'n men där är mina grabbs alla tre klistrade. Freesylen är väl rätt kul å kolla på själv så kollar jag mest in designen på bilarna *s*

• englamax

*kliar mig i hunvudet* läste om löss...hhuu*

petra- just ja bvc ..det hade jag glömt! jo jag kommer dit..tar mig en promenad tror jag..det e juh ganska fint väder..men denna gång ska jag försöka komm itid..halv två va?

• MaLevi

Här har vi varit igång sedan 7 imorse. Har hunnit tagit reda på löven som vi krattade ihop för två dagar sedan och sen har vi fyllt på och planterat några blommor inomhus. Sen tog vi bussen till stan och gick runt 1 timme och sen ut till en kompis som fyller år idag. Fikade och sen hem igen. Nu sover Levina och jag sitter här

Petra: Lycka till med allt ikväll. Snart kommer alla!!! Hälsa till de jag känner om du hinner se detta innan (kanske inte så troligt )

Tittar oxå ibland på alla monster trucks riktigt kul ibland men är inte så inblandad i tittandet

Vill puffa lite för att se om någon har boken "Jordens smartaste ord" att låna mig???

Vill oxå berätta att biblioteket i Linde kommer snart att ha "Heller, Lora
    Teaching Your Baby to Sign.". Jag frågade efter den och nu kommer de att köpa in den Gissa om jag blev glad!!!

Svar på tråden LindeMammor2005