• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Jenny - Vad skönt att du hittade riskakor...

Cissie - Samma här.....Fattar noll! Jepsers mun har gått i ett sedan jag hämtade dem vid bussen. Den ena sprutade visst eld och de fick aska över sig och någon gjorde en volt osv.. Lyssnar intresserad men fattar inget....
    Kom hem alldeles nyss, var hos din granne och käkade middag. Ja, eller grabbarna käkade Tänkte springa in och höra hur det var med dig men klockan blev lite
    mycket....

Snutteliten - Du vet vad som väntar när de kommer hem

• Molaris

Petra- Vad synd det skulle du ha gjort! Har lagt alla barnen och gubben är på jobbet! Själv har jag en kamp med mig själv om du vet vad! Sådant man tuggar!!!!Hoppas femte dagen blir bättre annars blir jag ännu mer crazy än jag redan är.

• Peand

Cissie - Åh, då skulle jag ju ha kommit över....Fast du kan ju tänka dig kommentarerna från fun i andra huset om jag hade smygit mig över till dig
    Bit ihop ska du se att det ordnar sig. Tror på dig tjejen! Gör inget om du blir lite mer galen än vad du redan är
    Hur går det för Henrik då?

• Molaris

Petra- Lika illa, vi gör inget annat änn tänker på mat. Men han är ju på jobbet och får lite pepp talk. Det är visst fem stycken på bara hans avd som kör camebridge.( Bara gubbar).Vad fick ni för något gott? Eller vad fick pojkarna för gott hos min granneman?

• Peand

Cissie - Kött gryta, potatis och kokta morötter.....Efterrätt hade jag emd mig - kolapaj och grädde. Det var kvar sen igår Knacka på och tigg om resterna
    Men nu lockar jag ju dig, skulle ju stötta.... Du, jag och den tredje personen får väl ta en "torr" fika igen och stötta. Håll dig sysselsatt och tänk på hur läcker du kommer bli på stranden nästa år...

• Molaris

Petra- Tank you! Det behövde jag!!
    Hur var bvc träffen? Kom det någon?

• Peand

Cissie - Det var jag och Johanna.....Siri var sjuk så vi hade Sisko. Tittade inte på någon mer olycksfalls film utan satt faktistk bara och pratade om mat, uppfostran, utveckling och om barn i allmänhet. Vips så hade mer än en timme gått...Trodde jag aldrig
    Så på det hela taget var det faktiskt inte så dumt, även om det var dåligt uppslutning till träffen....Vi påpekade lite försynt att vi tycker att BVC träffar på fredagar kl 13:30 är en aningen galet...Sisko höll bara med

• Molaris

Petra- Vad trevligt! Jag sa till både Kerstin och Sisko att en anna dag kanske men de svarade ej, så vi får väl se om det händer någåot? Oj, oj vad jag slinter på tangenterna. Tror det börjar bli dax för John Blund! Godnatt, godnatt.

• Peand

Cissie - tror inte att det ändra tiden. Men det är ju aldrig fel att påpeka att det är en helt galen tid..Ska också krypa i säng, ska upp tidigt imorgon och åka på möhippa...Gäller att vara pigg och allert då..
    Godnatt på dig och tänk att du har fixat ännu en dag GRATTIS

• Solhöjden

Hallo! Här var det öde o tomt. Alla firar väl fars dag kanske. Här har vi precis uppvaktat vår lilla pappa i huset och druckit fm kaffe med belgiska chokladsnäckor.....

Petra - Vad har ni hittat på för bus/kul med svägerskan??

Svar på tråden LindeMammor2005