• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Majtösen

Hej på er alla! Vill bara lägga in ett meddelande om att jag finns. Fick en liten Amelia den 3/10-05. 3615g och 50cm lång. Spännande med så många från Linde. Johanna tipsade mig om den här sidan för ett tag sedan men har inte kommit mig för att gå in här. Ha det bra.

• Malmhagen

Halloj...Tack så mycket alla som har grattat mig här idag.. Ni e såååå snälla å rara!! Har smaskat tårta och fika hela dan...mums!!

• Peand

God kväll på er!

Äntligen är dagens alla måsten gjorda och jag får belöna mig med att sitta här
    en stund

Sara - Även om dagen börjar bli sen får jag passa på att gratta....Verkar som om dagen har varit bra och god

Cissi - Löss...Huuuuuuu!! Kryper på hela mig....Hade en omgång på skolan innan höstlovet, men Jesper klarade sig som tur var. Gissa om jag uppskattade att det var lov...Men det är väl för tidigt att roppa hej än! Informationen ovan är jättebra men har du inte fått något från skolan? Vi fick en A4 med information om hur man skulle kolla och man ska _inte_ behandla sig i "förebyggande" syfte. Hjälper inte!!Kolla i håret om något kryper, kamma med fin kam mot vitt papper, kliar de sig ovanlite mycket i håret osv. Vet inte hur många gånger jag har kliat mig nu under tiden jag skrev detta. Tänk att man kan vara så löjlig

Välkommen Majtösen och Lilija.

Jenny - lät som om du och Elin hade en riktig frossar dag...Inte dumt

Själv har jag sprungit runt i Örebro för att hitta kläder till grabbarna som de kan ha på deras morbrors bröllop i december. Tänkte att jag skulle var ute i god tid och dessutom fanns otroligt nog även pengar tillfälligt i plånboken Efter mycket letande lyckades vi äntligen hitta lite finare fest kläder till dem. Åhhhhh, varför har jag inte tjejer - då hade det tagit 10 minuter....Varför fins det så mycket fina fest kläder till tjejer men inte killar??

Var inne på Babyproffsen då de idagens NA annonserade om att de hade 50% på 2005´s vagnar, tänkte att ajg skulle passa på och köpa mig en Emmaljunga Scooter...Men icke sa nicke. För det första kan man ju undra hur många vagnar de egetligen hade haft till försäljning för det fanns inte en enda kvar vid 14 tiden. Dessutom fick jag höra att de inte reade ut sulkys pga att de redan var så billiga....2-2500 kr anser jag inte vara så jätte billigt, men jag är nog mest sårad över att jag hade tänkte mig göra världens kap och spara 1000:-..... Men nu väntar jag till våren innan jag bestämmer mig, hade tänkt att kolla runt då iallfall men hade jag nu kunnat köpt en för 50% så hade det ju varit kanon...

Får skylla mitt långa inlägg på att jag inte skrev något igår och inte tidigare idag heller, hade lite att ta igen....

• Solhöjden

Petra - Nyfiken på vad för kläder du hittade tillslut. Blev det kavaj till Jesper? Lika till Jonas?

• Peand

Maria - Min son passar helt enkelt inte i kavaj. Kroppsbyggnaden stämmer inte med vad den borde vara, om du förstår vad jag menar.
    Lyckades efter mycket om och men hitta ett par helt vanliga svarta finbyxor (utan märken, fickor, kedjor m.m.) en skjorta(Ljusblå), en stickad väst(blå och svart) och slutligen en slips (blå och svart). Jonas ska ha marinblåa byxor, ljusblå skjorta, randig stickad väst i olika blå nyjander och en likadan slips som storebror.
    Det är nog en himla ur att jag inte har tvillingar, de hade absolut konstant varit likadant klädda
    Att hitta snygga vanliga enkla finbyxor till Jesper var det som tog tid....Måste tydligen alltid vara massa märken och annat på dem. Men ibland passar det ju inte.....

• Solhöjden

Låter jättefint!
    Håller med om att det är enklare till tjejer. Jag som har en av varje försöker hitta syskonkombinationer så de kan vara lika fast på tjej- och killvis!
    Lingon&Blåbär har mycket sådana alternativ och de har även kläder utan märken, deras L&B kan finnas men det är ungefär som POP hos Polarn & Pyret.....inget som övertar hela plagget.....

• Peand

Maria - Tyvärr är ju min son så gammal så det flesta plagg innehåller någon slags döskalle, eldsflamma eller konstig text. Visst älskar han de kläderna men hans griniga mamma tycker _ inte _ att man går på ett bröllop med skjortan full av döskallar....
    Han muttrade lite om att det måste vara skönt att var vuxen och förälder för då får man bestämma allt....Ska påminna honom om det när han blir äldre och sitter där emd alla krav och måsten.

• Solhöjden

Ja, man får vara glad så länge man kan bestämma kläderna åt barnen
    Håller med om att döskallarna nog passar bättre på en halloween-fest
    Jag tror dina killar kommer att vara så stiliga på bröllopet...
    Time to go to bed!!

• Peand

Godnatt Maria!!
    Sitter här och väntar på att Pelle ska komma hem från puben...Plus läser ikapp lite här på FL...

• Morots mamman

usch vilket samtalsämne ni hade här ikväll , nu kliar de i hela huvudet fyyyyyyyyy..... jag drar igen

Svar på tråden LindeMammor2005