• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Annizz

Mysan77: Går ni uppe på Hagbyängar eller?? ska gå där efter jul...

• Peand

Äntligen är middagen avklarad och allt undanplockat....Konstig att det ena stunden kan vara fullt med folk i huset och sedan knappt syns ett spår av alla. Tusen tack för diskmaskinen

Jenny - Hann inte läsa innan de kom....Men allt var som vanligt med untantag av min mamma som gjorde en kupp och satte Jonas i knät på U....Så nu nästan 7 månader sedan födseln har hon hållit i honom!!

Cissi - Jo´men visst är det dessa "godbitar" de ska kolla in... Det tjatas om någon Gravedigger här hemma och så många kan det ju inte finnas....
    Pelle fick en resa dit för två personer nu när han fyllde, ja alltså i dag. Men han har vetat om det några veckor. Självklart måste ju Jeppe få följa med och han var något spänd nu när han skulle gå och lägga sig...Kan tänka mig hur de är imorgon kväll när de kommer hem igen.

• Brodsmulan

Jenny.. oh, intressant bok, försökte finna någon sida där de visade lite ur boken men hittade bara beskrivning, men verkar vara runt 25 sidor där barn demonstrerar enkla ord som mjölk, hund, mamma, pappa osv, har jag förstått rätt då? Kan ju vara roligt att prova tecken som stöd tänkte jag annars försöka träna in, men vet ingen bra bok just nu, ska höra med svärmor hon jobbar på brotorp och är utbildad i tecken som stöd. Är ju bra om de kan lite för det underlättar ju i kommunikation om de är sena i tal också sen att de kan kommunicera med barn som itne hör är ju en bonus

Petra.. jo, gubben sa det också, fanns tydligen ute på Ticnet hadeh an kollat på förut men va rätt utsålt de bra platserna snabbt så han sa aldrig något om det, men hade han fått tag i platser hade de åkt. Mina är totalsålda på det programmet ja gud ja, tänk va kuligt för killen

• MaLevi

Cissi: Är det något du vill fråga om när det gäller teckenspråk så fråga på Har ju läst tsp i över 3 år Jag har börjat med Levina enkla tecken äta, bajsa, mamma, pappa osv. Än så länge så skrattar hon bara åt mig men det ska väl lossna såsmåningom Men det är inte alltid jag tränar med henne, glömmer bort det och det skäms jag lite för....

Petra: Vilken kupp Såg det ovant ut *fniss* Får berätta allt över en promenad Saknar du din tidning? Jag har varit på väg med den till dig i några dagar men har inte kommit så långt och snart är boken utläst har bara några sidor kvar, tror det blir till kvällningen om inte vi får besök.

Var på babysim i morse helt solo, Levina var ju med förståss . Utan Krister, han har alltid varit med förut och det kändes lite ensamt för Elin & Linus var hemma oxå med förkyldning. Jag och norabor badade. Levina verkligen älskar det och de börjar prata om nästa termin och jag vet inte hur vi ska göra. Man blir så trött varje lördagsmorgon kl 7 ska man upp för att hinna dit till 9. usch vad jag klagar....

Anniizz: Jo, det är på Hagbyängar. Vi skrev upp att vi vill fortsätta nästa termin men vet inte vilken grupp ännu och vilka dag/tid osv. Får se om det passar och vad det blir i pengar. De flesta Norabor skulle inte fortsätta.

Ny fråga (jag med mina frågor ) Finns det några riskakor som barnen kan käka osaltade? Var köper man dem i Linde? Har kollat runt på ICA men inte finns det på barnhyllan.

• MaLevi

Cissi: Nu läste jag ditt inlägg igen. Tror att du har boken som visar bilder och tecken typ barnens första teckenspråksbok finns andra ttredje osv. inte den boken jag menar. Utan den är för föräldrar, har inte själv sett den men jag tror det. Jag återkommer om den när jag lånat den.

• Peand

Cissi - Vi fixade biljetterna via Vasselhyttans buss och taxi så de blev upphämtade här i Vedevåg i morse och kommer nästan hem till dörren igen. Skönt att dels veta att de itne ligger på vägarna och kör själva och Pelle hittar aldrig till Globen. Lokalsinnet sträcker väl sig till Frövi
    Båda var ganska uppspelta i morse och jag hoppas verkligen att det uppfyller deras förväntningar.

Jenny - Ovant var bara förnamnet.....Finns mer att bertätta
    Tidningen saknar jag inte än ska inte börja baka julbröd ännu Njut av de sista sidorna i boken....
    Ang riskakorna skall du inte titta på barnhyllan, kika vid bröd/kex....Vet inte om det finns några helt osaltade.

• MaLevi

Petra: Levina tog sig en em lur och jag har nu läst de sista sidorna. Vet inte vad jag ska säga mer än att boken är FANTASTISK!!! Vilken kvinna!
    Ska nu börja i nästa och se hur lång jag hinner innan gumman vaknar

• Snutteliten

Petra det har med Monster Jam verkar vara otroligt poppis,gubben o sonen åkte för att tag sen till Globen,blir väl bra sent dom är hemma kan jag tro,här är det väder för källarrens,usch så mkt man samlar på sig...

• MaLevi

Vad gör alla idag? Det är ingen fart på vår nya tråd Har ni tappat stinget?

Petra: Hittat osaltade riskakor. Levina provsmaka men antagligen var hon inte hungrig för det blev mer en leksak

• Molaris

Hallo, håller med dig Jenny här var det tomt!

Petra- Nu har jag fått höra allt om gravedigger och alla jetmotorer! Mina pojkar hadde haft det jätte bra igår! Något trötta idag men det hör ju till.

Svar på tråden LindeMammor2005