• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Cissi - Vad skönt att det gick bra med sprutan i dag. Dregling och allt i munnen har vi gått här länge och trott att det beror på tänderna, men har nu gett upp. De kommer när de kommer
    Ja, inte vill man att de små ska växa så här fort. Jonas är ju ingen liten bebis längre vilket kan hugga till lite i hjärtat ibland....Vill inte....

Hur är det med maken? Har han ont fortfarande eller har det gått över?

• Brodsmulan

Petra.. han har fortfarande ont men det är bättre iallafall, verkar ha lossnat en del och så har jag äntligen fått som jag vill vad gälelr kost, här råder numer linfrö strött på fil och fullkornflingor på morgonen. Fullkornsris/pasta eller potatis, massa grönt och lite protein på middagen och Äntligens osötade toast på kvällen. Lunch äter ju grabbarna i skolan så då äter vi oftast soppa eller nått annat lätt. Men helnöjd är jag samtidigt, för nu är det jag som bestämmer vad som äts och inte äts och ääääääääntligen är det ajöss med allt vitt bröd och snabbmat

• Peand

Här var det lungt....
    Får väl svammal lite då

Idag har vi varit på lussefirande på skolan. Gick snabbt,smidigt och smärtfritt. Var endast F-3:an som sjöng ett par sånger per klass. Värre var det på sommaravsluningen när hela skolan sjöng ett par sånger var i en överhet gympasal. Suck!! Är kanske en lite dålig mamma men så himla mysig och charmigt tycker jag faktiskt inte att det är att stå flera timmar och lyssna på lite falsk sjungande barn.

Ikväll bär det av till den stora staden Örebro för att titta på Hjalmar och äta gott. Julfest med NoraLindefrakt som numera är de som kommer skicka ut min löneavi, den dagen det blir aktuellet. Sjögrens Åkeri finns fortfarande kvar men ägs sedan i sommras av NLF, vilket innebär att jag får gå både på Sjögrens egen julfest och NLF´s fest Desutom ska jag upp till Sjögrens i morgon och få julklappen
    Tvärr bjuds det både på fika och mat överallt, inte gynnsamt för mage, rumpa och lår

Cissi - Vi har också "skolat" om oss till fullkorn. Även "stackars" Jonas äter det mesta med fullkorn nu för tiden. Tom hans smörgåsrån har blivit full av fullkorn Pelle grymtade mest när han upptäckte att jag hade köpt fullkornpepparkakor. Fast jag tycker de är bra mycket godare än vanliga pepparkakor....
    Har gått dem att äta grönsaker till varje måltid, även på fruksotmackan som natuligtvis är av den grövre sorten.....En mjuk "vanlig macka" kan de få äta men annars är det grovt som gäller. Har härmat er och har "kylens lådor" fulla med clementiner och annan frukt som det är fritt fram att ta av. Jesper blev över lycklig över att han fick själv ta när han ville utan att fråga. Jösse, hur hårt hållen har han egentligen varit

• Solhöjden

Hej "Familjen Fullkorn"! Jag såg att det fanns fullkornspepparkakor i affären, nu vet jag också att de är goda. Ska testa dem någon gång....
    Ha en trevlig kväll hos Hjalmar o Hiiilda! Och hoppas du hittade något att ha på dig så du slipper gå naken!
    Här har vi gjort lite julgodis, ska förpacka dem i små "gebort"-påsar så inte alla slinker ner i våra magar

• Peand

Maria - Jag är såååååå sugen på allt just nu att jag har världens problem....Känns tryggare att sitta här vid datorn och hålla fingrarna sysslesatt än att ge sig ut i vildmarken - köket för där lurar många faror. Och så kommer du och skriver om
    godis Suck!!! Inte ens här är man trygg!!
    Fullkornspeppisar är enligt mig en hit!! Och godis ska vi göra här hemma på lördag

Vatten, vatten, vatten!Petra du ska fixa detta!!!!

Har inte hittat några kläder ännu så jag ligger oroväckande nära gränsen till att få gå naken

• Solhöjden

Petra du fixar detta, jag vet att du är stark. Tänk på ikväll, då får du äta gott!!
    Pep pep pep pep....från mig till dig!

• MaLevi

Fullkornsfamiljer - Ser ni någon skillnad på priserna i era matkassar? Försöker smyga in fullkorn och annat nyttit här men sambon rynkar på näsan

Petra - Fixar du promenad imorgonbitti/förmiddag? Eller ska vi ta den mitt på dan, innan Jesper-hämtning? Njut ikväll och samla på skämten för dom vill jag oxå höra Älskade Hjalmar när han gick på tv, när Åkesson var med (heter hon så, lilla, korta kvinnan som bara är SÅ rolig). Minns när hon gjorde parodi på Lena PH i svart body med hål för magen *asgarv* ser det framför mig

Nej, nu ska jag börja på en 4 sidors uppsats som ska lämnas in på måndag. Hoppas jag kommer upp i 3 åtminstone....

Visst ja...hur många timmar, och när på dagen, sover era småbarn?

• Brodsmulan

Petra.. åh gud vad du fick mig att skratta men du, du är inte ensam att vara världens sämsta mamma då då jag är inte direkt största fanset av att kika på skolavslutningar och lucia heller, är mest att man vill vara där för att ungarna vill det. Men annars är det så mycket tävlig mellan föräldrar å det kan jag utan problem vara utan. Tänk va mycket vi i Sverige är knepiga.. vad är första frågan man ställer till någon när 'hur är det' är avklarad.. jo, vad jobbar du med.. *suck* man är vad man gör tydligen. Det var anledningen till att jag vägrade gå på klassfesten. Jag är mamma, räcker inte det? Kan man inte titulera sig det? Å fick för inte så länge sen höra när en frågade vad jag gjorde.. jo, läser till behandlingsass.. jaha.. inte socionom då då.. gha.. nähä, då duger det inte att 'bara vara' assistent, då ska man va socionom också Men är ju ungefär samma med vad man har för bil.. blir man inte dömd efter dem också.. joho då, ju finare bil desto mer inkomst *s* så är det ju. Huga hemskt, vi har ju bara en Saab 9000

Maria.. har du något roligt recept att dela med dig av? Älskar jul och allt runt den.. har t.o.m. gjort en sida om julen hem.passagen.se/hundens_hus/Jul/ tror det ska funka att klicka på den.. men tar gärna emot alla roliga förslag

• Brodsmulan

Jenny.. min make har total vägrat i flera år, speciellt senaste året som jag kört hårdare.. men nu va han tvungen att acceptera läget
    Lycka till med uppsatsen får själv en hemtenta över jul/nyår.. blää..

Jocke liten har säkerligen annorlunda sovpass än så länge.. men brukar på ett ungefär gå upp vid sju, gosar å äter fram till åtta, sover fram till halv tolv-tolv, käkar igen och håller låda fram tills denna tiden ungefär.. sover igen fram till 16 och här börjar vi krångla.. sover och äter om vartannat, typ varannan timma fram till 21 och där får han ersättning, slocknar runt 22.30 och sover sen för natten.

• Peand

Jenny- jag har ingen aning om när jag kommer hem inatt men jag antar att jag är uppe som vanligt vid 6:30 i morgon. Men det är kanske för tidigt för dig
    Nä, allvarligt talat är mina fötter inte bra ännu....Tror inte att jag törs ge mig ut och gå för mycket på dem, inte som det känns nu iallafall.
    Vi kan återkomma i morgon bitti...

Cissi - Skönt att höra att man inte är unik eller en dålig mamma....Känner igen det där med nyfikenheten och "att man ska vara fin nog" även om det är under ganska bra former i våran klass - än så länge....
    Men det betyder ju mycket för de små att vi kommer så vad gör man inte...Sen har vi ju det där med alla j*vla pynt de kommer hem dragandes med och tecknignar....Jul, påsk, sommar och halloween....Huuuuuuu!!!
    Nu var jag absolut ingen bra mamma

Maria - Tack, jag klarade mig tills 15:30....Sen gick det inte längre Men nu ska jag fixa till mig, åka och lämna ungarna till mormor och sedan blir det party!!!

Svar på tråden LindeMammor2005