Matillin skrev 2010-09-14 15:41:45 följande:
Har du umgåtts med några "troende"?
Det är rätt vanligt där att man inte ska umgås själva så mycket, ofta helst ingenting just för att undvika att ha sex innan man gift sig.
Dom flesta troende tycker ju att det är en stor synd som du säkert vet?
Mina föräldrar var inte så stränga, jag vet dom som inte ens fick sitta på rummet själva ens med öppen dörr

Usch, vad du spär på min fobi om kristna. Jag uttövar en religiös sed, men tack och lov ingen som förbjuder sex före äktenskap, eller en där familjemedlemmar kontrollerar varandra.
Med tanke på din uppväxt, hur känner du inför onani och homosexuella relationer?
Även om jag hade sex snabbt när jag väl fick en pojkvän, så känner jag verkligen inte att det var för tidigt. Snarare kan jag sörja att jag inte började tidigare, men det var väl snarare frågan om att hitta någon att vara ihop med. Men från ungefär 14 års ålder var jag frustrerad över att inte ha sex med någon, jag blev bitter och lättirriterad. Med tanke på hur bestämd jag var med kondom och verkligen ville känna den jag hade sex med ordentligt, skulle jag nog inte tro att jag skulle ha utsatt mig för något stor risk ifall jag hade haft sex lite tidigare. Däremot hade jag nog varit mindre bitchig mot nyförälskade par.
Det finns väl förpubertala barn som ibland blir nyfikna och tittar på varandras könsorgan, byter kläder med varandra etc, tycker ni föräldrar att sådant ska förhindras också? Sånt var iaf vanligt i vissa umgängeskretsar när jag gick i lågstadiet, även om jag själv inte gjorde det.
Hursomhelst: sova tillsammans är inte lika med sex. och sex behöver inte heller ske mellan kille/tjej. Är din dotters tjejkompis verkligen bara en kompis? ;)