• Victoria70

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Idag är det 11 dagar sedan aborten. Tårarna rinner fortfarande på mig varje dag och jag känner en sån stor sorg och förlust. Visst har det blivit bättre, man jag vill så gärna ha ett till barn, men tiden rinner iväg. Har tidigare haft ett missfall och det har tagit tid att bli gravid igen och så slutar det i en abort.

Hur lång tid tar det innan mensen är tilbaka igen och vågar jag försöka igen?

Gjorde aborten efter 17 veckor och det var inte roligt. Orkar jag gå igenom samma sak igen, jag jag tror det, men då vill jag göra moderkaksprov istället för fostervattenprov då man kan göra det betydligt tidigare. Är det någon som har varit i samma situation som jag?

Sorgsen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-09 11:43
    I början av februari för 1 år sedan var det tänkt att vårt barn skulle ha kommit. Känner att jag vill uppdatera tråden med hur jag mår nu när det har gått en tid för er alla som behöver stöd i ert beslut. Livet går vidare och jag mår bättre.

Klart att jag tänker på det barn som jag inte fick, men för mig var det ett val som var rätt för mig. Vi som är här och har varit i den här tråden har funnit ett stort stöd genom att känna att man inte är ensam. Här kan man älta, vara ledsen, glad, frusterad, arg eller bara läsa.

Det finns många som gärna vill påpeka att det val vi gjort inte är rätt. Du som besöker den här tråden och tycker att vi fel som gjort abort pga. DS har rätt att tycka så och jag är medveten om att man kan tycka så, men skriv det inte här.

Låt tråden vara ett stöd för alla som tagit detta svåra beslut att avstå från ett barn.

Kramar till er alla superkvinnor!

• Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort
  • Kattflickan

Hej,

Min blödning tilltog igen. Så idag var jag hos gynekologen. Då såg läkaren iallafall att det verkar finnas kvar en liten bit moderkaka i livmodern. Så jag fick cytotech, ska ta i helgen. Men infektion har jag iallafall inte...än. Sänkan såg bra ut, ingen feber och idag har jag inte haft nån molvärk i magen.

Ska få komma tillbaka om en vecka. Så det var bra att jag lyckades få en tid!

Millan 

• Lise W

Millan: ja det var verkligen bra så du kan få ett slut på det här, man påminns ju liksom ännu mer varenda dag hela tiden sålänge blödningarna varar. OM det nu inte skulle komma ut av sig själv så godkänn inget annat än en skrapning, lita på dig själv och din kropp.

Kram Lise

• Lise W

Millan: Hur går det för dig, du ska veta att du finns i mina tankar.

Kramenom

• Kattflickan

Jag har nu fått cytotec, två gånger, fick inga kramper men blödde mer, hoppas jag blött ut det mesta, även om jag fortfarande blöder en del. Imorgon ska jag på återbesök och jag vill verkligen slippa en till skrapning. Jag har inte fått nån feber iallafall och sänkan var bra, så nån infektion har jag inte iallfall. Däremot har jag varit trött, men det kan bero på blodförlusten eller cytotec.

Vi har fått en kallelse till möte på Akademiska om ivf pgd. Sen får vi se om vi får en remiss till Stockholm för att göra det. Stackars sambon ska lämna spermaprov. Fast jag undrar om vi fick hem fel info, för i den verkar det som om han ska sövas och genomgå biopsi i pungen för att få ut spermier. Men varför skickade de då med ett rör hem? Han är helt skärrad, jag ska ringa dem imorgon och fråga om de verkligen skickade med rätt infoblad.

Tack för din omtanke LiseW! Hur är det själv?

Millan 

• Lise W

Ja Millan vi får hoppas på det bästa för dig på återbesöket då.
    Hoppas telefonsamtalet går bra imon så stackars sambo kan vara lite lugn, å andra sidan... vad skönt att det är igång, det är ju relativt sanbbt vandrat iaf :)

Jodå jag (vi) mår bra, har lite svårt å sova ibland (som du ser på tiden :/) men det är väl det minsta att beklaga sig om :)

Kram Lise

• Pilla1979

Hej på er alla!

Hoppas det är så bra det kan med er?

Tänker på dig Millan och håller tummarna för er nu!   

• Lindis1974

I dag är jag i v 7+2 och har sett ett litet hjärta ticka. Det känns bra så långt. Moderkaksprov härnäst om 4 veckor...

• Kattflickan

Den här gången ska moderkaksprovet gå bra Lindis! Visst är det en häftig känsla att se hjärtat slå. 

Jag blöder lite mindre idag och de såg ytterst små rester kvar, som ska komma ut av sig självt. Så förhoppningsvis är jag nu på väg att sluta blöda.

Sambon ska bara avge  ett vanligt spermaprov, ingen biopsi, de hade skickat fel info. Det roliga är att först tyckte han det kändes lite jobbigt att avge ett vanligt spermaprov, men när han läste om biopsin så blev han skärrad och idag jättelättad att slippa den och bara ta ett vanligt spermatest

• Lise W
    Lindis1974 skrev 2011-09-22 15:49:21 följande:
    I dag är jag i v 7+2 och har sett ett litet hjärta ticka. Det känns bra så långt. Moderkaksprov härnäst om 4 veckor...
  • Limpan 83

Blir så glad av att läsa att det går framåt för alla. Vi är alla på väg mot vårat mål :)

Den 30 oktober är det 1 år sedan avbrytandet och jag fick nu på RUL denna gången BF datum den 30 oktober. Men när vi var på Tittut i stockholm på ultraljud så sa de den 22 oktober. Jag hoppas verkligen att han kommer innan den 30:e... det skulle kännas jobbigt att vara ledsen den dagen. Jag vill att det ska vara en speciell dag i framtiden som bara är till för min ängel, om ni förstår?

Idag ska jag unna mig lite massage. Lika bra att passa på att göra sådant nu :)

Trevlig helg alla underbara tjejer! Kram

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort