Inlägg från: talare |Visa alla inlägg
  • talare

~mittenavmajknoddar~

är det här från tråden "majknoddar". vad har hänt med den tråden sedan igår kväll? gick ju och la mig hyfsat tidigt.. varför fick den inte vara kvar?

idag har jag känt mig ganska mkt som vanligt och inte alls gravid. har bara varit väldigt varm idag.

jag får gå upp iaf en gång mitt i natten.. och så ungefär kissa var 3dje timme dygnet runt :)

• talare

så kul att få läsa om era tidigare erfarenheter. skrattade till när Eerika skrev att hon "ALDRIG mer skulle föda barn". :)

jag tror inte jag vill ta reda på könet, blir som en liten överraskning och mig spelar det ingen roll vilket kön barnet har, för jag kommer ju knappast vilja ta bort det om det är "fel" kön. dessutom vill jag gärna ha könsneutrala färger och kläder (även om jag kommer köpa klänningar om det blir en flicka). jag har mått illa på förmiddan idag, men det ger sig nog nu efter en smörgås. :)

• talare

förresten är det någon av er som testat tygblöjor?

• talare
    TheLove skrev 2010-09-24 14:51:05 följande:
    Nej jag skulle aldrig någonsin ta bort mitt barn! Kommer älska det precis lika mycket om det är en pojke men jag hoppas ändå lite extra på en flicka då jag gärna vill ha en av varje :) Jag tycker inte om könsneutralt, vill ha rosa/lila kläder på en tjej och ljusblå på en bebiskille :P Annars klär jag min son mest i rött! Han är så fin i det! Gillar även rosa på pojkar... rosa är kanske lite av en favoritfärg :P

talare skrev 2010-09-24 14:11:39 följande:
    förresten är det någon av er som testat tygblöjor?
    har aldrig testat tygblöjor, tycker det räcker med tvätten som blir ändå. Förstår inte hur jag ska orka tvätta för en liten till :P Jag gör ju inte nått annat än tvättar. 
    Vi har använt Libero hela tiden tycker det är absolut bästa blöjorna. Vi fick ju använda prematurblöjor på grabben första veckorna och tror det bara är libero som har det... Pampers läcker och luktar illa :P
    hehe ja gillar könsneutrala färger, framförallt rött på kläder. :) ska bli så kul när man kommit så långt att man börjat köpa kläder! ser så framemot det! :D märks nog att det är första barnet för min del..  ska bli så spännande! :D
  • talare
    Gummsan85 skrev 2010-09-24 19:56:10 följande:
    va e de som e så bra med tygblöjor? jag tittade lite på det när jag väntade dottern men inget som riktigt tilltalade mig :/ visserligen e de juh billigare än å köpa vanliga blöjor men man måste juh tvätta dom å då flera ggr om dagen om man inte har massor :/ sen kostar dom väl en del å köpa?

vi kör med libero till våran tjej men på natten kan hon kissa så mycket så hon kissar i hela sängen vilket blir jätte jobbigt då vi inte har något kissunderlägg :/ (vart kan man köpa det? nån som vet?) eller finns det kanske nattblöjor? sånna som klarar extra mycket kiss? hon dricker ganska mycket varje kväll å kan vakna nån enstaka gång i månaden under natten å vill ha mera så antagligen därför hon kissar så mycket men vill inte ta ifrån henne det helt då hon går å lägger sig så himla snällt när hon får drickan :) känns dock lite som en muta :(
    barnet blir blöjfri tidigare eftersom det är obehagligt när det blir vått (och jag menar itne att man ska låta ungen gå med våt blöja, men den lär sig känna igen känslan). sen ska det vara mer ekonomiskt och miljövänligt också. :)
  • talare
    sarasessi skrev 2010-09-24 22:21:24 följande:
    Men oj vad ni har skrivit mycket!! Har inte varit inne tidigare idag för har mått riktigt pyton och har varit hemma idag. Orkar inte må såhär dåligt. Känns som om jag inte klarar av det som måste göras i vardagen med denna yrsel och illamående. Usch! Sorry att jag klagar. Har försökt läsa igenom hela tråden för att hålla lite koll iaf. Det är roligt att följa er. Men svårt att hinna vara inne varje dag.

*kram från en som är på lite dåligt humör idag*
    jag har inte heller hunnit med allt som skrivits här idag.. och legat och mått riktigt illa hela dan jag med.. :( synd om oss!
  • talare

är det någon av er som vet om man kan tydliggöra vilken vecka man är i på sin presentation?

• talare

jag vet inte vilket datum jag ska skriva in i bflistan.. har ju inte fått något specifikt datum av bm än bara "mitten på maj". har två olika datum själv 20-25 maj eftersom jag är oregelbunden, medan jag borde ha den 15 maj om man ska gå på bms veckoräkning. ska jag då skriva den 15de i listan eller?

Eerika skrev 2010-09-26 14:20:15 följande:

Ser att våran lilla grupp sen plusset har utökats sen vi bytte tråd....
    Kanske dax för en bf-lista för det är svårt att ha koll på alla snart =(

har den? inte var jag har märkt.. tycker det har varit samma personer hela tiden.
  • talare
    snöstjärna skrev 2010-09-26 18:46:02 följande:
    Skriv vad du tycker det känns som mest?
    Å sen ändrar du efter UL, jag har på känn att de flesta får ändra efter UL, det brukar ju vara så =)
    då skriver jag nog efter bms räkning, det är det jag har på min press och är alltid trevligare att gå in i v8 imorgon istället för v5 eller nåt. haha! om man får ett vul så ändras det kanske då eller vid rul ändå så.. :)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~