Sommarnatt2010 skrev 2010-12-28 14:14:39 följande:
Hej!!
Var på RUL igår allt såg jätte bra ut, blev inte flyttat så BF är fortfarande 24 maj. Dock sa hon att bebis låg på + så den var nog lite lång för sin ålder då eller något. Dock sa hon att det inte behövde betyda att vi skulle få en stor bebis...Skönt :P
Hon gick igenom allt väldigt noga, visade och förklarade. Vilket kändes väldigt bra. Dock var hon väldigt snabb när hon kom till urinblåsan och de nedre regionerna...nästan som om hon inte ville ge oss en chans att hinna se vad som gömmer sig där inne.
Min man frågade om kön o då sa hon bara att det är inget de berättar. Då frågade han om hon hade sett då vickade hon på huvudet och sa bara att det lägger de ingen viktigt vid. Det kändes verkligen som om hon visste vad det var för något men vägrade verkligen berätta för oss...Får de undan hålla information om de har sett???
Det spelar inte så stor roll, men trist när det verkligen känns som de undanhåller..
Jag tror dock att det är en liten tös där inne...Får väl se om man har rätt
ska ringa BM i veckan så man får en tid för att lyssna på hjärtat någon gång i v 24 tror jag det var dags för det.
Har börjat ge mit ut i barnvagns djungeln...hur ska man kunna välja???? Gillar teutonia Lambda till utseendet...men det är väl bara till att ge sig ut o klämma o känna...
har ni köpt något till liten där inne ännu...jag var lite sugen igår efter att vi gjort UL men vet inte..Har dock fått raggsockar och en kofta av min mormor som hon stickat till liten...=)
God Fortsättning alla
va kul med rul! känns som det var evigheter sen jag var på mitt (6dec) ... vi har samma bf också, spännande vem som får när av oss i maj.

jag har redan börjat kolla barnvagnar för att kolla vad man tycker om olika märken o så, men det är verkligen en djungel! men om man vill köpa ny så kanske det är smart att göra det nu eftersom de börjar få in 2011modeller och sänker priset på 2010s. jag har redan köpt två bodys och ett par byxor, och har hittat en pyjamas som jag ska köpa.
sen bm är ju ärlig när hon säger att kolla efter könet är inget de prioriterar eftersom det inte är viktigt, de kollar efter andra saker som tex hjärtfel o så. rutin är att vill man veta kön så får man göra ett könsbestämmande ul. generellt tror jag att det är upp till barnmorskan om hon vill berätta/eller inte vad hon tror det är. hittade det här:
www.niomanader.se/content.asp