Inlägg från: talare |Visa alla inlägg
  • talare

~mittenavmajknoddar~

Gummsan85 skrev 2010-10-17 16:32:36 följande:
    va händer med tråden? förut var den full av liv å nu händer ingenting? :( håller den på att dö ut?
    alla ligger väll o spyr eller något

jag är "rätt tråkig" nu, känner inte alls mycket mer än svagt illamående på mornarna.
  • talare
    jakeline skrev 2010-10-19 11:23:21 följande:
    jag kommer få i början av december... och inget kub eller annat test för att tjuvkika. :P Men jag är itne så mycket för att testa i onödan heller.
    jag har också i början av dec, då är jag i v17 enligt bm men kommer säkert bli flyttad och få göra ett ul till tror jag
  • talare
    jakeline skrev 2010-10-23 14:15:46 följande:
    klamydia kollar de i urinen och enligt vad som stog på lappen på toan hos min bm så ska man droppa i ett annat rör och greja, så det kan du inte ha missat. De måste berätta vad de tar prover för. Så att du är införstådd med det hela. Jag har inte gjort någon gynyndersökning i samband med mina graviditeter heller. 
    måste de det? min bm sa inte vilka tester de tog utan bara att "testerna ser bra ut, och är det något som ser dålig ut på de andra så hör jag av mig". jag har verkligen ingen aning om vad det var för tester! vet bara att de kollar glukos och järn för de värdena nämde hon i förbifarten.
  • talare
    jakeline skrev 2010-10-25 10:58:14 följande:
    jag tror det. Allt borde ju vara frivilligt egentligen, och någonstans i dina papper står det vilka tester de tagit. Det gör det på mina i alla fall. Jag var med i någon testgrej också, där de testar järnmättnaden i blodet, alltså inte bara HB-halten utan även hur mycket järn som finns i kroppen. Plus att de testade för struma och bebisens blodgrupp vilket de inte gjorde förra gången. 

Idag och imorgon är jag hemma och vabbar. RÄtt skönt att få några dagar extra på helgen, även om jag har en halvgrinig snart tvååring som sällskap.  
    jag skulle inte ens våga be om mina papper av min bm...
  • talare
    jakeline skrev 2010-10-25 20:56:25 följande:
    har du inte fått dina papper? Jag har en kopia på hela min fil, typ. Så fyller hon i alla uppgifter efter varje besök, alla värden och sådant. Har en mapp som jag har allting i och den ska med på förlossningen.
    sarasessi skrev 2010-10-25 20:37:16 följande:
    Hej alla! Hoppas ni mår bra. Själv ska jag på läkarbesök imorgon och till barnmorskan på onsdag för andra besöket. Har blodproppar i familjen så tydligen därför jag ska göra extra läkarbesök. Imorgon går jag in i v.12 och till helgen ska vi berätta :) Oh, så roligt!

Kram 
    nä, ska man får det!? vad är det för barnmorska jag har fått egentligen!? jag läste också att man ska bli erbjuden en läkarundersökning om det är första barnet...!? nåja.... man kanske ska byta bm vid nästa besök.
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-25 21:00:35 följande:
    det är inte så svårt...har en jätte bra sida på nätet som jag kikar på om det står att man ska göra något som jag inte gort tidigare. Men nu har jag gjort en hel massa fasta maskor så nu kan jag det =)

Oki, då vet jag det. Har tänk köpa en speldosa o spela för liten där inne varje kväll eller något.

Ska oxå snart krypa ner
    natti 
    jag har läst v.16 i någon bok, men även v.18 och senare.. men det kanske har med att göra hur man räknar?

kan rekommendera den här länken www.babyvarlden.se/Verktyg/Forlossningsutraknare/
    där får man lite datum på när barnet gör olika saker.
  • talare
    sarasessi skrev 2010-12-08 16:43:07 följande:
    Hej! Hoppas det är bra med er alla! Imorgon br det RUL för mig. Ang. fosterrörelser. Jag tycker mig känt av bebis men i så fall väldigt diffust. Kan inte med 100 % säkerhet säga att det är den. Har en känsla av att moderkakan ligger i framägg men som sagt jag vet ju inte hur det ska kännas heller så det kanske kommer tydligare rörelser snart. Uppdaterar mer en annan dag och skriver hur det gått. Är det någon som varit på rul här än och som har några fina bilder att lägga upp?
    jag har varit rul denna v, och då kopplade jag rörelsen med bebisen. hade känt tidigare lite grann men det var först när jag såg bebisen sparka på ul som jag kunde koppla känslan med bebisen.
  • talare
    sarasessi skrev 2010-12-08 18:41:00 följande:
    Ok, vad härligt! Kanske blir så för mig med. Är i v. 18+2 imorgon enligt ul jag gjorde i vecka 13 men enligt sista mensens första dag och enligt mina äl beräkningar är jag en vecka tidigare. Men det återstår att se imorgon. Stämde ditt bf datum?
    nix jag blev flyttad från mitten av maj till slutet, men det stämde med min egen beräkning (25maj). mitt bf är 24maj efter ul. hur som helst var det mysigt att se den lill*, trots att jag blev bakflyttad. så är i v.17 (16+1) nu.
  • talare
    jakeline skrev 2010-12-23 09:16:20 följande:
    sonen är väldans envis och var det redan i magen. Så fort pappan la handen för att känna så blev han blixtstilla :P
    haha. min bebis gör tvärtom, men inte känner pappan nåt än för det...
  • talare
    maddelu skrev 2010-12-23 16:47:53 följande:
    varit på UL idag, allt såg bra ut =) var så kul att se bebisen . Blev framflyttad en vecka , till 25 maj. Nåväl ...

Glad
    Fridayyy skrev 2010-12-26 10:39:31 följande:
    Maddelu..kul att allt var bra!! Då ska vi ha nästan samtidigt då..(jag har BF 22 maj).
    jag har den 24 maj. :)
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~