Inlägg från: talare |Visa alla inlägg
  • talare

~mittenavmajknoddar~

snöstjärna: det är nog för att de varit "där nere och rotat runt". man är lite känslig när man är gravid. jag o min karl hade sex igår och såklart började jag blöda.. blev orolig, men jag hade inte ont och imorse hade det slutat så det var bara precis efter sexet. slemhinnorna och tappen blir ju känsligare när man är gravid så man ska nog inte oroa sig för mycket

• talare
    snöstjärna skrev 2010-10-03 10:02:46 följande:
    Jag betalar inget alls jag?!
    Tycker det låter konstigt. Mödravård är ju gratis i Sverige?!
    tänkte precis fråga.. jag har absolut ingen koll eftersom det är första gången jag är gravid nånsin.. så allt ska alltså vara gratis om man inte går privat? skönt att veta det!
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-03 16:23:27 följande:
    Styrker kramar till er som blöder..Håller verkligen tummarna för att allt är bra...

Själv vart jag super nojig igår...Inget blod, men eftersom jag mått så väldigt dåligt hela tiden kändes det jätte konstigt igår när jag inte kände något på hela dagen...Vilket gjorde mig orolig. Men får se det som att jag var duktigare på att äta lite o tätt igår när man var hemma...Svårare att få till det där med små o täta mellanmål på jobbet...

Idag har jag iaf lite växtverk o har känt av illamåendet lite...Vill bara att tiden ska gå.

Hur mår ni annars bortsett från att ni blöder??
    jag har också det problemet.. måste äta lite men väldigt ofta för att inte må illa.. karlen säger att jag äter hela tiden och undrar hur jag kan vara hungrig ändå. saken är den.. jag får knappt i mig nåt när jag väl äter. vet inte alls hur det ska gå i veckan (har varit hemma ca1v pga illamåendet).. måste tänka ut massa småsaker som man kan ha med sig men som ändå mättar. lättare när man är hemma! vilken vecka är du i?
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-03 16:43:14 följande:
    Går in i vecka 8 idag (min egen beräkning är inte överrens med BM) Manna frutti funkar fint för mig samt rån...Men jag är lärare...kan inte gärna äta på lektionerna...

Förra veckan åt jag frukost o sen en manna frutti vid halv tio sen får jag vänta till lunch o sen till skolan slutar...Det gör att jag mår kass på veckorna..Men igår kände jag som sagt ingenting...Men det blev många rån med lite smör på...Få se om jag lyckas trycka i mig det mellan lektionerna men det blir nog svårt...

Vad jobbar du med, vilken vecka är du i???
    jag är studerande, har lektioner varje dag denna terminen (opassande nog).. så känns ju lite fel att sitta och småäta hela tiden. enligt bm går jag in i v.9 imorgon men tror själv att jag går in i v.8.
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-03 17:15:55 följande:
    Inte föreläsningar då utan lektioner..För jag menar på föreläsningar är det ju ofta så att folk äter godis o liknande...

hihi oki du har det på det håller...min BM räknar på standard o säger att jag idag är 6+ något medan jag tycker att jag är 7+0
    jo precis, det är seminarier jag har. min bm räknar också på standard 28dagar cykel, tror alla bm:or gör det. vi får se vad det blir i slutändan och vid rul.
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-03 18:45:41 följande:
    precis..men lite knasigt det där när man inte alls följer standars..Ska bli spännande att se vad som sägt när vi gör UL...Kommer nog göra ett ganska snart då vi troligtvis kommer att göra KUB-test. Här blir alla erbjudna det oavsett ålder...
    spännande! jag längtar jättemycket efter inskrivningen, hoppas jag kan få ett vul eftersom jag har väldigt oregelbunden mens.. men det är säkert inte anledning nog.. när gör du ditt ul?
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-03 19:12:04 följande:
    det vet jag inte..
    Var på hälsosamtal förra måndagen
    ska på inskrivning nästa måndag
    Hoppas på UL senast v 44 då har jag höstlov o det vore smidigt att tajma det med det...Det gör väl KUB i v 10-13+6 så det är ju inte så många veckor att spela på...v 44 är jag i v 12 tror jag...
    du har din inskrivning snart ju! jag får vänta till den 19/10. hoppas de kan pricka in på höstlovet! får man som lärare gå ifrån eller ta ledigt annars? har faktiskt inte funderat på det förut.. jag är själv lärarstudent.
  • talare
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-04 19:31:19 följande:
    Jag har fått ett munsår som vägrar ge mig sig (jag har aldrig munsår annars) och salverna för munsår på apoteket står de att de inte rekommenderas för gravida så hur gör man??
    ringer sjukupplysningen eller en vårdcentral och frågar.
  • talare
    TheLove skrev 2010-10-05 08:14:14 följande:

Blääää Jag mår superilla idag :( Vill bara lägga mig över toan och spy och så hart jag blivit förkyld och försovit mig... Började skolan kl 8 och vaknade precis... Men... Jag skiter i första lektionen... Tänker inte stressa iväg och spy på kuppen när jag har håltimme efter första lektionen (som förövrigt är skittrist)

Nej idag tycker jag synd om mig själv... och dessutom lånade jag ut mina gamla mammabyxor till min syster en gång för länge sen och hon kan inte hitta dem... Det var mitt absoluta bästa plagg jag någonsin använt och jag vill ha dem tillbaka :( Det var ett par plych mjukisbyxor från HM med hög mudd men de säljs inte längre)

vilken tråkig start på dagen du fick.. hoppas den blev bättre sen!
    själv fick man en helt ok, är lite seg och har lite huvudvärk men en ok dag, absolut!
  • talare
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-05 18:05:42 följande:
    Lovelyy - skönt att simma lite..

maddelu - Tack.. ja vi får se om jag hittar nån lösning..

Nu sitter jag och väntar på middag .. min kille står och lagar idag.. hihi.. ska bli mums!
    min karl ska också börja med middan, bad om pannkakor förut men nu är jag inte alls sugen på det... :-S vad ska ni äta?
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~