Inlägg från: talare |Visa alla inlägg
  • talare

~mittenavmajknoddar~

Sommarnatt2010 skrev 2010-09-26 20:06:54 följande:
    Tycker det där med BF är svårt, är ju helt säker på att de kommer att flytta mig eftersom de kör på någon standard variant...känns inte så roligt, då jag vet att det inte kan stämma (har bara haft oskyddat vid ett enda tillfälle) Jag kommer med andra ord garanterat att bli flyttat till ett senare BF-datum (flyttas man fram eller bak då???) Vilket innebär att jag har längre kvar till v12 än vad jag tycker : S Men jag kör på mitt BF-datum så länge

Jag ska på hälsosamtal i morgon, ska bli spännande :P (just för att det nog känns lite mer verkligt om man pratar med någon om det) Sen antar jag att det blir inskrivning någong gång nästa vecka. Då alla i vår kommun erbjuds kub-test o det brukar väl ske i v 10...Vet dock inte hur vi ska göra med det...
    kul med hälsosamtal :) jag har dock redan varit på mitt i förra veckan (väldigt tidigt!) och har redan fått en inskrivningstid om lite mindre än en månad.. ska då vara i v11 enligt min bm. jag har också längre till v12  som dig.. tråkigt att bm har någon standard variant, jag har en cykel på 33-41dagar...! så deras28dagar passar inte på mig. tråkigt att man vet att man kommer bli flyttad..! hoppas man att man slipper det ändå!
  • talare
    Eerika skrev 2010-09-26 20:15:13 följande:
    Talare: Det va några namn jag inte kände igen sen innan, men det spelar ju ingen roll.
                  Bara att de flesta hade jag lagt på minnet och kände igen o så "ploppade" upp några nya namn....
    jo det är klart, man känner väll igen de som skriver mest
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-26 20:44:09 följande:
    Vi hade en liten diskussion här hemma angående barnvagnar...

Hur lång leveranstid är det på det??? Har de några hemma i lager eller är alla beställningsvaror...
    Vad är ni inne på för vagn???
    vissa har en leveranstid på 8-10v så man beställer oftast ett bra tag innan man har sin bf, medan andra finns i lager (beror på butikens storlek och barnvagnsmodellen/märk) 
  • talare
    snöstjärna skrev 2010-09-26 21:39:07 följande:
    Det ska inte vara några problem att färga håret vad jag läst.
    då ska jag också göra det snart
  • talare
    TheLove skrev 2010-09-28 09:22:04 följande:

Men vad är det här? Ska alla blöda som har bf i maj? Känns ju onekligen så... Vi får hålla tummarna för varandra allesammans!

Min rygg går snart av :(

verkar så.. jag blödde också lite igår kväll ,men det kändes mer som en flytning (liksom hal) som var lite färgad (brunrött) men idag är det okej. så hoppas det inte var något
  • talare
    melkersmamma skrev 2010-09-29 15:34:13 följande:
    snöstjärna:
    tror inte riktigt jag förstod..
    från början hade du två st småisar, en i varje "del" av livmodern.. en finns där idag men en klarade sig inte. har jag förståt rätt?

har aldrig hört något sådant förut, hoppas det känns okej!
    och hoppas den ni såg med tickande hjärta mår bra där inne, hela graviditeten!
    det är tydligen vanligt att de flesta graviditeterna börjar som tvilliggraviditeter. ibland blöder man ut den ena och ibland tillbakabildas den.
  • talare

nu är philadelphian slut.... vad ska man göra?! :O får köpa ny imorgon mår altid bättre när jag ätit Finn Crisp råg med philadelphia på.

• talare
    TheLove skrev 2010-09-29 16:26:54 följande:

Jag är så knäpp. Jag tror verkligen att det är en liten grabb men tänker att jag ska köpa puttinuttigt tjejigt... Antagligen för jag lite mer hoppas på flicka

jag är likadan just nu. ser bara alla söta klänningar.. haha!
  • talare
    TheLove skrev 2010-09-29 16:29:45 följande:

haha ring mannen och tvinga han köpa på väg hem från jobbet? :P

När vi väntade sonen gjorde min man lumpen och var borta i veckorna. Jag hade inte körkort och blev akut sugen på "svennes kaviar" och skogaholmslimpa och ringde mamma och grät för jag inte hade det hemma så hon fick åka och köpa det till mig hahaha

haha! min karl kom hem tidigt idag så han är redan hemma, men vi är båda för lata idag för att gå iväg och handla det. får köpa det imorgon på hemvägen.
  • talare
    TheLove skrev 2010-09-29 16:38:41 följande:
    Ingen idé att ringa mamma och tjuta då? :P hihi
    våra föräldrar vet inget om graviditeten än, och de skulle undra om vi ringde för att be någon komma med philadelphia. min mamma bor 6h härifrån så henne är det nog ingen idé alls att ringa
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~