Inlägg från: talare |Visa alla inlägg
  • talare

~mittenavmajknoddar~

Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 19:16:37 följande:
    Vill oxå se min lill* Har haft värsta magknipet nu ikväll...men så länge det inte känns som mensvärk håller jag mig ganska lugn...

Jag har inga problem med att äta, däremot tycker jag det är jobbigt att suget varierar så...Kan vara sugen på en sak, fixa i ordning det, men när det väl ska ätas så kan det nästan äkla mig istället :S Super svårt att planera maten då...Sen har jag väldiga problem med matsalen på skolan, fixar inte alls att vara där inne eller ens att gå förbi...Laga mat hemma är dock inga problem..

Har ni några sånna där saker som ni bara måste äta?? Så många som pratar om de där typiska gravid suget, men har inte märkt något av det...
    jag känner inte av något speciellt som jag är sugen på hela tiden, men precis som dig så är jag sugen på olika saker hela tiden. jättejobbigt!
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 19:38:18 följande:
    Tycker det är spännande o lite skrämmande...Man känner ju inte sig själv längre...Idag fick jag ett mindre utbrott min min ena klass, för en skit sak...Kändes inte alls roligt, men jag bad om ursäkt o sa att jag hade en dålig dag. Fungerar ju någon gång, men inte varje dag...Så hoppas på det bästa i morgon =)
    vad jobbigt. jag tycker det är rätt skönt att jag inte hunnit börja jobba ännu just pga humörsvängningarna, illamåendet och "suget". då är det rätt skönt att fortfarande studera och ta lite hemmastudier när man har det som värst. hoppas du får några bra dagar nu så ungarna inte blir skrämda haha vad är det för ålder du har?
  • talare
    melkersmamma skrev 2010-10-05 19:42:03 följande:
    känner abolut inget sug av nåt specielt. snarare tvärtom så känner jag mig mer och mer äcklad av oika saker.
    fick kväljningar ikväll när sambon stod och gjorde maten när stekoset nådde min näsa..

sen fick jag bara i mig lite mackaroner.. jag som vill äta. hatar att gå hungrig!
    jag har också väldigt svårt för stekos.. min kille steker gärna matlådor på morgonen också... inte så kul att vakna av kan jag säga! värst är det nog när han häller på fullt med bbqsås på det han steker och vänder det i pannan så det riktigt osar bränt.... USCH!
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 20:08:33 följande:
    hehe ja det hoppas jag oxå, vore ju inte så roligt att vara sur på dem utan att det egentligen finns någon anledning..Jag har  åk 4-6. De är ju för sköna, härom dagen var det en tjej i fyra som frågade om inte jag ville ha några barn..vad svara man på det liksom.

Idag var jag hemma hos en kollega o hälsade på, hon är hemma mammaledig, hennes dotter hade en kompis hemma ( de går båda på min skola så jag känner dem ju) men när jag ska gå fråga kompisen om jag oxå ska ha en bäbis...äää nä det ska jag inte, fasen jag kan knapt ljuga för en 8 åring :S
    ett alternativt svar kan också vara "nä inte riktigt nu, men kanske sen" vilket är sant! den kommer ju inte förrän om några månader! jag fick också frågan om jag hade eller ville ha barn en gång när jag var ute på praktiken, då hade jag dock inte träffat någon så sa bara att man var tvungen att ha en kille för det. dom är väldigt snabba på att fråga, inte så konstigt i den miljön kanske! de ser det ju lite som att "varför vill man inte ha barn", det är ju så självklart för dom eftersom de ser barn ur ett barn perspektiv
  • talare
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 20:38:26 följande:
    det va smart, det ska jag tänka på nästa gång jag får frågan... =)

Mitt nästa problem blir lördag då vi ska ha gäster, hur smiter man undan vin till maten när vi inte behöver köra hem :P
    du får köpa cider och häll upp i en fin kraff? "vitt vin" hahaha säg att du provar ett nytt fruktigare, sötare vin om någon undrar. eller fått det av någon (arbetskamrat eller dyl).

eller så låtsas du "smutta" på vinet och säg att "nä det var inte så gott som jag trodde" eller liknande och drick något annat den kvällen.

finns det inte alkoholfritt vin? har för mig det.. fast vet dock inte hur vin kan vara alkoholfritt... :P
  • talare

klädproblem har jag sluppit än så länge.. men som många andra här inne så funderar jag över vintern... om man blir för stor att man itne kan använda sin vanliga vinterjacka.. man är ju ändå lite snål att man inte vill köpa en ny endast pga graviditet. men det kanske blir ett måste om vi får likadan vinter som sist! hua! då får man införskaffa sig ett par nya termobyxor också...

men ingen av oss kommer vara höggravid när det är som varmast ute och det lär ju vara en plåga! så lite tur har vi ändå!

• talare
    Fridayyy skrev 2010-10-10 15:41:51 följande:
    Jag har fött i både mars och maj och jag har inte haft nån speciell jacka. Dels blir man ju väldigt varm som gravid och mina jackor har inte varit så tajta innan. Men förhoppningsvis blir det VÅR tidigt. Det var värre med skor när jag svullnade på första barnet. Har för mig jag hade sandaler på mig och vinterjacka...=)
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-10 12:34:16 följande:
    Ja o vi kommer ju inte vara höggravida i vinter heller...så om vintern inte blir allt för lång borde man ju klara sig ganska bra...Hoppas jag =)
    hehe hoppas också på en tidig vår! den dröjde så detta året...! jag hade min vinterjacka ända fram till slutet av april! men så fryser jag nästan i en bastu haha
  • talare
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-11 17:56:33 följande:
    Jag var på VUL idag.
    Dåliga nyheter.. hjärtat hade stannat och den hade slutat växa sedan vi var sist!?
    Jag känner mig fortfarande gravid, mår illa och ömma bröst, trött osv men det var ett konstaterat MA då kroppen inte fattat att fostret slutat växa. Jag har inte blödit något heller så man är chockad och ledsen.
    Ni får gärna ta bort mig ur listan.
    Lycka till ni andra, hoppas det går bra för er!!
    fy fan vad hemskt..!
  • talare

hehe idag invigde jag toalettstolen. kom verkligen helt spontant (stod och borstade tänderna)!

• talare

haha gud vad gravida ni är själv knatar man på som vanligt med plugget, med vanliga kläder och allt. jag är mest extra plufsig nu, mindre kul, och vill hellre att det ska ofördelas och bara bygga på magen istället. haha men vad ska man göra åt det

Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~