Sommarnatt2010 skrev 2010-10-05 20:08:33 följande:
hehe ja det hoppas jag oxå, vore ju inte så roligt att vara sur på dem utan att det egentligen finns någon anledning..Jag har åk 4-6. De är ju för sköna, härom dagen var det en tjej i fyra som frågade om inte jag ville ha några barn..vad svara man på det liksom.
Idag var jag hemma hos en kollega o hälsade på, hon är hemma mammaledig, hennes dotter hade en kompis hemma ( de går båda på min skola så jag känner dem ju) men när jag ska gå fråga kompisen om jag oxå ska ha en bäbis...äää nä det ska jag inte, fasen jag kan knapt ljuga för en 8 åring :S
ett alternativt svar kan också vara "nä inte riktigt nu, men kanske sen" vilket är sant! den kommer ju inte förrän om några månader!

jag fick också frågan om jag hade eller ville ha barn en gång när jag var ute på praktiken, då hade jag dock inte träffat någon så sa bara att man var tvungen att ha en kille för det.

dom är väldigt snabba på att fråga, inte så konstigt i den miljön kanske! de ser det ju lite som att "varför vill man inte ha barn", det är ju så självklart för dom eftersom de ser barn ur ett barn perspektiv