• marialovisa67

Nyfödda i Malmö

Hej!

Finns det fler än jag som just fått barn och bor i Malmöområdet? Mammagrupperna verkar dröja så det hade varit kul att kanske dra ihop en egen grupp eller bara en tråd för att ge varandra råd och stöd? Hör av dig!

• Svar på tråden Nyfödda i Malmö
  • Rydis

Nyfikna jag skrev 2010-12-08 15:51:06 följande:
    Heja Rydis!
    Visst känns det konstigt att lämna de små om än för en kort stund. Jag och mannen har varit ute och ätit själva och min mamma passade lilla tjejen. Det gick jättebra. Det är så skönt för min mamma bor i Malmö så lilltjejen kan träffa sin  mormor ofta. Mamma har även passat henne när jag varit och klippt mig,. Då tog de en promenad med vagnen och hon sov hela tiden. Första gången var hon nog 1½ månad, men hjälp vad det gör ont i hjärtat när man lämnar dem. Jag tror barnen har det gott utan oss men det är vi som saknar mest.

Hur "leker" ni med era barn? Jag sjunger för lilltjejen och killar henne. Kan vara bra att fålite tips. Lilltejejen gillar verkligen sin mobil över sängen och kan ligga och titta på den lääänge.

Glad Håller med de har det nog alldeles ypperligt utan oss. Det är nog mest jobbigt för oss mammor. Skönt att du har din mamma så nära som kan hjälpa dig!

Jag leker med mnin tjej precis som du dvs sjuner, pratar, killar henne. Sedan så gillar hon även att ligga i sitt babygym, där hon leker med leksakerna och kollar på tv. Hon gillar tven jätte mkt! Skulle oxå vara tacksam om någon hade lite fler tips!

Hej Carrie 83!
    Det verkar som om vi går hos samma bvc sköterska, går oxå till Marie-Louise. Vi kommer nog att gå i samma föräldrargrupp. Hon sa oxå till mig att hon skulle starta en föräldrargrupp i januari. Bor ju själv oxå i Limhamn. Jag tar gärna en promenad någon dag, typ nu på fredag. Kan vara skönt med sällskap, brukar försöka gå en rund varje dag.

• carri83
    Rydis skrev 2010-12-08 21:10:07 följande:

Glad Håller med de har det nog alldeles ypperligt utan oss. Det är nog mest jobbigt för oss mammor. Skönt att du har din mamma så nära som kan hjälpa dig!

Jag leker med mnin tjej precis som du dvs sjuner, pratar, killar henne. Sedan så gillar hon även att ligga i sitt babygym, där hon leker med leksakerna och kollar på tv. Hon gillar tven jätte mkt! Skulle oxå vara tacksam om någon hade lite fler tips!

Hej Carrie 83!
    Det verkar som om vi går hos samma bvc sköterska, går oxå till Marie-Louise. Vi kommer nog att gå i samma föräldrargrupp. Hon sa oxå till mig att hon skulle starta en föräldrargrupp i januari. Bor ju själv oxå i Limhamn. Jag tar gärna en promenad någon dag, typ nu på fredag. Kan vara skönt med sällskap, brukar försöka gå en rund varje dag.

Ja fredag skulle funka utmärkt :)
    Vilken tid passar dig? 
  • NovemberMommy

jag får nog hänga på här.

födde en liten pojke den 17 nov på UMAS, sov över på BB familje en natt. allt var helt underbart o personalen var helt OK.

ang. bajsblöjor under natten. min son har en tendens att bajsa under natten. men jag låter honom sova vidare, sen när det är dags för amning under natten så brukar jag byta på honom efter att jag har ammat färdigt om han är vaken. annars blir det nästa amnings stund. han bry sig inte så mycket om blöjan är blöt.

• carri83
    carri83 skrev 2010-12-08 22:12:15 följande:
    Ja fredag skulle funka utmärkt :)
    Vilken tid passar dig? 
    Rydis, jag har fått en tvätt-tid imorn. Passar klockan 13 för dig utanför BVC?
  • aek82
    carri83 skrev 2010-12-09 10:34:32 följande:
    Trevligt med ännu en i Limhamn. Kanske kan jag också hänga med på en promenad nån dag : )
  • Rydis
    carri83 skrev 2010-12-09 10:34:32 följande:
    Klockan 13 utanför bvc blir jätte bra! Vi ses där och då!
    aek82 skrev 2010-12-09 13:24:27 följande:
    Trevligt med ännu en i Limhamn. Kanske kan jag också hänga med på en promenad nån dag : )
    Häng på imorgon!  Det är verkligen kul att vi är ett par stycken som bor i limhamn Glad

Novembermommy: Kul att det är fler att vi blir fler och fler på denna tråden!

Har varit och lunchat med mina kollegor på jobb idag. Det var verkligen trevligt att och så fick man snackat en massa skit... Sedan bestämde jag mig för att gå hem, vilket tog sin tid med all snön. Fast det var mysigt!
  • carri83
    aek82 skrev 2010-12-09 13:24:27 följande:
    Javisst, häng på imorn om du vill!
  • aek82
    carri83 skrev 2010-12-09 16:57:52 följande:
    Javisst, häng på imorn om du vill!
    Hade vatt jättetrevligt men ska iväg och shoppa med min mamma hela dagen. Men hänger gärna på nästa gång.

• stoltmammatilllillkillen

följer gärna med på en promenad jag med fast jag inte bor i limhamn....om det går?

Ska på efterkontroll imorgon hos MVC har ni varit på det ännu? Känns som kroppen börjar bli som vanlig igen, eller vad tycker ni andra?

• Rydis
    stoltmammatilllillkillen skrev 2010-12-09 22:16:29 följande:

följer gärna med på en promenad jag med fast jag inte bor i limhamn....om det går?

Ska på efterkontroll imorgon hos MVC har ni varit på det ännu? Känns som kroppen börjar bli som vanlig igen, eller vad tycker ni andra?

Jätte kul om du oxå följer med!
    Har inte varit på efterkontroll ännu. Skall dit på onsdag nästa vecka. Jag håller med att kroppen börjar kännas sam vanligt igen, förutom de där extra kilona som man har kvar Flört Känns som om man läkt ihop nu och det känns jätte skönt.
Svar på tråden Nyfödda i Malmö