• marialovisa67

Nyfödda i Malmö

Hej!

Finns det fler än jag som just fått barn och bor i Malmöområdet? Mammagrupperna verkar dröja så det hade varit kul att kanske dra ihop en egen grupp eller bara en tråd för att ge varandra råd och stöd? Hör av dig!

• Svar på tråden Nyfödda i Malmö
  • carri83

Månd vid 12 låter bra, som sagt önskar vi bort snön! Ska  t BVC idag för vikt och längd och prata om smakisar. Vi börjar nog testa denna veckan, hon bli 4mån 6:e.

• carri83

Tjohoo! Min lilla plutt har ätit upp sig under julen :) Väger nu 5210g! Mammagruppen startar 20/1. Hejhej/C

• aek82
    carri83 skrev 2011-01-04 16:02:04 följande:
    Tjohoo! Min lilla plutt har ätit upp sig under julen :) Väger nu 5210g! Mammagruppen startar 20/1. Hejhej/C
    Hej. Härligt att hon ökat :)  Tänkt om ni känner för det att vi kan testa gå på ribban, tror där är bra skottat. Såg att där va folk som sprang där nere, så kan vi kanske gå alla tillsammans :) Vad säger ni om det?? 
  • Rydis
    carri83 skrev 2011-01-04 16:02:04 följande:
    Vad mysigt att hon ätit upp sig! Skall själv dit på tisdag så då kommer domen för min lillatjej hur pass hon ökat i vikt denna gång.
    aek82 skrev 2011-01-05 12:47:12 följande:
    Hej. Härligt att hon ökat :)  Tänkt om ni känner för det att vi kan testa gå på ribban, tror där är bra skottat. Såg att där va folk som sprang där nere, så kan vi kanske gå alla tillsammans :) Vad säger ni om det?? 
    Ribban låter som en bra ide. Det är ju alltid roligare om vi kan gå på rad :) Vad skall vi mötas isf?
  • aek82

Det visade sig att besöket var kl 13 och inte 11. Antingen kan ni gå denna gången utan mig eller så kanske vi kan skjuta på det till 2. Det är upp till er. Skulle vi gå tillsammans alla o ribban passar alla bra kan vi väl träffas utanför willys kl 2 istället för utanför bvc??

Kanske kan vi också typ byta mail, telefonnummer, msn eller facebook, tycker det är svårt att hitta tråden ibland. Sen verkar det ju inte vara fler som är sugna på att hoppa in här heller....  Vad tycker ni ?? Kan ju fixa det på måndag isåfall. 

• carri83

Hej! Jag kan tyvärr inte senare, ska träffa syrran som fyller år.
    Vad säger du Rydis, är du på klockan 12 eller t.o.m tidigare?
    Annars kan vi ju ta en runda ons-tors? 

• Rydis

Hej tjejer

Jag kommer tyvärr inte att kunna ta en promenad imorgon. Lilltjejen har blivit sjuk, förskyld med feber. Det är hennes första och jag tycker så synd om henne. Som tur är så har hon blivit 3 mån så vi kan ge henne alvedon. Hon mår verkligen mkt bättre efter hon fått det i sig.

Jag har lagt tråden under mina favoriter så jag lätt kan hitta den, men håller med om att det nog vore lättare att byta tele, mail, msn eller facebook.

• carri83
    Rydis skrev 2011-01-09 20:03:11 följande:

Hej tjejer

Jag kommer tyvärr inte att kunna ta en promenad imorgon. Lilltjejen har blivit sjuk, förskyld med feber. Det är hennes första och jag tycker så synd om henne. Som tur är så har hon blivit 3 mån så vi kan ge henne alvedon. Hon mår verkligen mkt bättre efter hon fått det i sig.

Jag har lagt tråden under mina favoriter så jag lätt kan hitta den, men håller med om att det nog vore lättare att byta tele, mail, msn eller facebook.

Lägg ett mejl med era mobilnr casita@live.se så sms:ar jag tebax, har ingen facebook.
    Ohh stackars liten, hon får krya på sig så tar vi en runda en annan dag.
  • Rydis
    aek82 skrev 2011-01-09 00:28:40 följande:
    Det visade sig att besöket var kl 13 och inte 11. Antingen kan ni gå denna gången utan mig eller så kanske vi kan skjuta på det till 2. Det är upp till er. Skulle vi gå tillsammans alla o ribban passar alla bra kan vi väl träffas utanför willys kl 2 istället för utanför bvc??

Kanske kan vi också typ byta mail, telefonnummer, msn eller facebook, tycker det är svårt att hitta tråden ibland. Sen verkar det ju inte vara fler som är sugna på att hoppa in här heller....  Vad tycker ni ?? Kan ju fixa det på måndag isåfall. 
    Har du facebook? Jag heter ivf Camilla Rydberg.

Har ni funderat på babysim? Jag tänkte börja på det med Filippa men vet inte om jag skall välja rund och sund eller aquasund. Har hört bra om rund och sund, men aquasund har fortsättning i form av minisim för när de blir 2 år, så jag har lite svårt med att välja.

Nu skall jag natta en lite piggare flicka ikväll. Det verkar som om hon mår lite bättre ikväll, men vi får se hur det artar sig i natt.

Godnatt
  • Rydis

Carri83: Såg på din blogg att Estell gillade gröten! Hur ofta ger ni henne smakportioner? Fick oxå brev om mammagruppen som började med massag den 20de skall bli roligt.

Har precis fått lilltjejen att somna för sig själv nu under dagen. Andra gången idag. Dock så sover hon inte lika länge och gott som när hon sover i min famn, men det kan det vara värt.

Det vekar som om lilltjejen håller på att bli bättre. Ingen feber i natt! Vad sägs om ett nytt försök till en promenad  i nästa vecka eller tors eller fre i denna veckan?

• aek82

Hej. Härligt att höra att feber är på väg att bli bättre.
    Jag kan inte denna torsdag eller fredag denna veckan, men onsdag (imorgon alltså) kan jag. I nästa vecka kan jag inte måndag o onsdag.

• Rydis
    aek82 skrev 2011-01-11 16:56:54 följande:
    Hej. Härligt att höra att feber är på väg att bli bättre.
    Jag kan inte denna torsdag eller fredag denna veckan, men onsdag (imorgon alltså) kan jag. I nästa vecka kan jag inte måndag o onsdag.
    Nu när hon är feber fri och bättre skulle det nog inte skada att ta en liten runda imorgon. Vi har inte varit ute sedan i fredags pga febern så vi behöver frisk luft. Vad sägs om kl 13? Skall vi ge oss på ribban?
  • carri83
    Rydis skrev 2011-01-11 16:17:47 följande:
    Carri83: Såg på din blogg att Estell gillade gröten! Hur ofta ger ni henne smakportioner? Fick oxå brev om mammagruppen som började med massag den 20de skall bli roligt.

Har precis fått lilltjejen att somna för sig själv nu under dagen. Andra gången idag. Dock så sover hon inte lika länge och gott som när hon sover i min famn, men det kan det vara värt.

Det vekar som om lilltjejen håller på att bli bättre. Ingen feber i natt! Vad sägs om ett nytt försök till en promenad  i nästa vecka eller tors eller fre i denna veckan?
    Vi började i fredags med gröten ca 1tsk, sen har vi ökat på mängden tills en hel smakportion.
    Imorn testar vi morot :) Jag kan inte imorn tyvärr men fred- lörd kanske?
    Nu har ni mitt nr oxå :)
Svar på tråden Nyfödda i Malmö