Nyfödda i Malmö
Hej!
Finns det fler än jag som just fått barn och bor i Malmöområdet? Mammagrupperna verkar dröja så det hade varit kul att kanske dra ihop en egen grupp eller bara en tråd för att ge varandra råd och stöd? Hör av dig!
Hej!
Finns det fler än jag som just fått barn och bor i Malmöområdet? Mammagrupperna verkar dröja så det hade varit kul att kanske dra ihop en egen grupp eller bara en tråd för att ge varandra råd och stöd? Hör av dig!
Hej på er!
Det här med att amma offentligt är lite speciellt, med min son som är två år äldre tyckte jag det var jobbigt ibörjan men efter några gånger blev jag liksom van och tog ut brösten var jag änn gick. Men med min dotter nu så känner jag mig mer stressad och ovan även om det inte var såå långe sedan. Men det kommer säkert att kännas mer naturligt efter ett tag. Som ni skriver man kan alltid lägga en sjal eller något över bröstet...
Min tjej "ömsar" oxå lite, men smörjer med babyolja och lite inotynol som oxå ska vara bra enligt bvc...
Nyfikan jag: Vi hade tänk köpa en mobil att ha över sängen och ev ett babygym så hon kan ligga på mattan och leka lite. Men annars så blir det inget.
Rydis: Precis som du skriver så kan tjejen sova lång stund om hon ligger bredvid mig, som hon gör nu på natten. Men på dagen när man behöver göra annat så somnar hon en stund ibland av sig själv när hon har blivit vaggad lite men det är bara max 30-40 min... På natten när hon ligger i sin säng vaknar hon offtare än när hon ligger bredvid mig så för att sova mer får hon ligga i vår säng...
Vi har vår tjej i vår säng, för jag tycker det är lättare när jag skall amma på natten. Har inte testat att lägga henne i hennes egen säng, men då tror jag att vi skulla ha samma problem som ni. Om jag lägger ner tjejen på dagen när hon sover så vaknar hon direkt så jag sitter med henne i soffan under dagarna. Verkar som om vi har samma problem.
Vad gällande offentlig ammning får jag nog bara ta mig i kragen och våga göra det helt enkelt.
Var på bvc i dag och lilltjejen hade inte gått upp så mkt som hon borde. Hade bara gått upp 270g på 3 v, men det kunde visst hända och det var inget att oroa sg för.
En fråga.. Hur gör ni när era små bajsar då de sover ?? Det händer ofta här hemma och jag är kluven till hur jag ska agera. Byta blöja eller låta henne sova vidare......
Rydis: Jah det verkar som vi har samma problem... När är din tjej född? Min är född den 8/10...
Har oxå varit på bvc någon gång då tjejen inte gått upp tillräckligt, så då sa bvc att jag skulle amma mer. Precis som om varannan timme inte räcker
men men det är bara att amma och ytterligare amma....
aek82: Min bajsar inte när hon sover. Hon vaknar oftast när hon ska fisa och bajsa. Men på natten har det hänt någon gång o då har vi byttat blöja dirket när hon vaknat på morgonen. Men hör jag och luktar jag att det är mycket så byttar jag på henne direkt. Tycker lite det beror på hur länge dem sover, vet du att hon ska vakna inom en stund så hade jag inte väckt henne.
stoltmamma: Min tjej när en dag yngre än din dvs född den 9/10. Födde du i Malmö? Då var vi nog där samtidigt. Man kan ju inte amma hur mkt som helst. Då blir man ju helt slut och känner sig som en mjölkko 
aek82: Min tjej bajsar inte när hon sover så jag har inte det problemet. Fiser gör hon dock massor när hon sover. Jag håller med stoltmamma vet du att hon vaknar snart hade jag inte iheller väckt henne. Och så är det oxå beroende på hur mkt hon bajsar.
stoltmamma: Min tjej när en dag yngre än din dvs född den 9/10. Födde du i Malmö? Då var vi nog där samtidigt. Man kan ju inte amma hur mkt som helst. Då blir man ju helt slut och känner sig som en mjölkko 
aek82: Min tjej bajsar inte när hon sover så jag har inte det problemet. Fiser gör hon dock massor när hon sover. Jag håller med stoltmamma vet du att hon vaknar snart hade jag inte iheller väckt henne. Och så är det oxå beroende på hur mkt hon bajsar.
Heja Rydis!
Visst känns det konstigt att lämna de små om än för en kort stund. Jag och mannen har varit ute och ätit själva och min mamma passade lilla tjejen. Det gick jättebra. Det är så skönt för min mamma bor i Malmö så lilltjejen kan träffa sin mormor ofta. Mamma har även passat henne när jag varit och klippt mig,. Då tog de en promenad med vagnen och hon sov hela tiden. Första gången var hon nog 1½ månad, men hjälp vad det gör ont i hjärtat när man lämnar dem. Jag tror barnen har det gott utan oss men det är vi som saknar mest.
Hur "leker" ni med era barn? Jag sjunger för lilltjejen och killar henne. Kan vara bra att fålite tips. Lilltejejen gillar verkligen sin mobil över sängen och kan ligga och titta på den lääänge.
Hej tjejer! Har inte läst hela tråden :) Men ser att ni verkar gå på samma BVC som jag gör.
Jag har en tjej på 3mån och bor på Limhamn.
Det startar en mammagrupp i januari vet jag.
Nu har jag Marie-Louise som sköterska ifs så vi kanske inte hamnar i samma...
Men promenix nån dag kanske om ni är i krokarna?
mvh C