• Adina7
    Äldre 7 Oct 18:12
    27154 visningar
    161 svar
    161
    27154

    fosterfamilj ljuger!

    Våra barn är omhändertagna och bor i famijehem. Vi träffar barnen regelbundet, Dock separata tider då pappan och jag är skilda. När det var min tur att träffa barnen meddelades det att dom är sjuka. Kontaktpersonen och jag åkte dit i allafall för ett barns skull som inte var sjuk. Av någon anledning fick kontaktpersonen och jag en olustig känsla och vi kollade upp i skolan om barnet hade varit där eller inte. VISST hade barnet varit på skolan och var inte alls sjuk!!!!!! Jag blev både arg och ledsen. Fostermamman ljög om mitt barn rakt på ansiktet till soc.

  • Svar på tråden fosterfamilj ljuger!
  • artax
    Äldre 7 Oct 18:31
    #1

    Kanske blev sjuk efter skolan?
    Vad sa fostermamman när du frågade om detta? 

  • Anonym
    Äldre 7 Oct 18:37
    #2

    Barnet kanske inte ville ha besök och därför sa fostermamman en vit lögn. Men jag förstår att du är besviken hoppas det ordnar sig

  • Anonym (Nadin­e)
    Äldre 7 Oct 18:49
    #3

    När jag bodde i fosterfamilj, och vi "anade oråd" så tog mina familjehemsföräldrar kontakt med soc, och sen bestämde dem gemensamt att avstyra träffen. Kunde vara allt från att mamma eller pappa låtit påverkade, till att jag stängde in mig på rummet och inte ville se dem.

    Det snurrar otroligt många tankar i huvudet när man är familjehemsplacerad, många jobbiga tankar som man inte kan styra över. Så kanske det var något sådant, att barnen helt enkelt verkade oroliga eller inte ville..

    Jag tror inte de flesta familjehem skulle vara elaka och inte låta er ses för sin egen vinning. Jag VET att det händer.. Men tror snarare att det var andra problem som satte käppar i hjulet..

  • Adina7
    Äldre 7 Oct 19:00
    #4

    Men vi har träffat barnen regelbundet tillsammans med kontaktperson.Vi möts på neutral mark och barnen


    stortrivs både med pappan och mig. Många ggr vill dom stanna längre när dom blir hämtade. Skolan och tiden för umgänge är på ungefär samma tid. Skolan var inte slut redan på morronen.

  • Anonym (Nadin­e)
    Äldre 7 Oct 19:09
    #5
    Adina7 skrev 2010-10-07 19:00:55 följande:

    Men vi har träffat barnen regelbundet tillsammans med kontaktperson.Vi möts på neutral mark och barnen


    stortrivs både med pappan och mig. Många ggr vill dom stanna längre när dom blir hämtade. Skolan och tiden för umgänge är på ungefär samma tid. Skolan var inte slut redan på morronen.


    Ja. Men många gånger är inte alla gånger. Och ingen gång är den andra lik vad gällande känslor..
  • Äldre 7 Oct 19:22
    #6

    Det familjehemmet borde sägas upp! Ser inget godtagbart skäl att LJUGA för föräldrarna! Finns det en anledning att ställa in ett umgänge så är det DEN anledningen som ska nämnas och ingen påhittad lögn!!! Anmäl händelsen till soc!! Kan du inte ta hem barnen?

  • Anonym (Nadin­e)
    Äldre 7 Oct 19:26
    #7
    smulpaj01 skrev 2010-10-07 19:22:51 följande:
    Det familjehemmet borde sägas upp! Ser inget godtagbart skäl att LJUGA för föräldrarna! Finns det en anledning att ställa in ett umgänge så är det DEN anledningen som ska nämnas och ingen påhittad lögn!!! Anmäl händelsen till soc!! Kan du inte ta hem barnen?
    Men gud vad dumt skrivet. Det handlar om barnen och inget annat. Du vet ju inte ens orsaken!? Barnen kanske inte ville? Och en vit lögn då är väl inte en världsundergång?
  • Adina7
    Äldre 7 Oct 19:30
    #8

    kontaktpersonen har självklart tagit kontakt med soc. Jag fick höra att det är inte enda lögnen. Vad jag förstår utredsdetta nu av soc. Man får tydligen inte ljuga.Och man ska följa lagen. Fosterfam. ska följa soc regler.

  • Anonym (Hålle­r med)
    Äldre 7 Oct 19:31
    #9

    Jag kan bara hålla med (Nadine) ibland så kanske man ej orkar med allt kring det hela och då väljer för barnens välmående. Kan faktiskt ibland tycka att de föräldrar som förlorat vårdnaden om sina placerade barn får allt för mkt frihet ang träff mm... finns ju en stor anledning till varför barnen är placerade mm.

  • Äldre 7 Oct 19:31
    #10

    Ett familjehemsuppdrag bygger mkt på att skapa trygghet och tillit för de inblandade. Jag ser inte detta som "en vit lögn", jag ser det som ett allvarligt fel att ljuga för föräldern och kontaktpersonen.. Klarar inte familjehemmet av att ha ett ärligt samarbete så bör de se sig om efter ett annat arbete!

Svar på tråden fosterfamilj ljuger!