Amma en tvååring...
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Jag tycker det är helt ok. Till och med helt naturligt! Om man ser till människan ur en biologisk synvinkel och tar hänsyn till graviditetslängd, hur länge vår avkomma är "hjälplös" osv är vi anpassade att amma våra barn tills de är ca 3-4 år.
Så amma på! ![]()
LillTussa: Förstod att den kommentaren skulle komma därför jag skrev "och förstår hur det fungerar med mat".
En 1 mån bebis kan inget annat än amma men en 2 åring kan. I andra länder där man ammar länge har man oftast inte det lika gott ställt som i Sverige. Vi har bra mat till våra barn.
Southern Bell: Kan du inte ge den tryggheten genom annat än amma så ska du nog tänka över ditt föräldraskap och vad du gör för fel som mamma. Hur ger pappan trygghet? Inte genom att slita fram tutten?
Själv har jag en pojkvän som ammar mig, fast jag inte har någon bröstmjölk. Han är libanes så jag vet inte om det har med hans kultur att göra? Han säger att det inte är det... alltså han gillar att ligga och suga precis som en bebis (inget sexuellt alltså), och jag låter honom göra det, det gör ju inte ont och jag älskar honom så låter honom göra det.
Så amma du på din 2-åring!
jag tycker man ammar tills nagon inblandad far nog (jag tycker att pappan är inblandad)
därimot kan jag tycka att det blir skumt när amningen bara är mysig för en av parterna men det fortsäts enda
Alla ni som skriver " Men Who rekomenderar de". Varför rekomenderar de det? Jag har inte läst WHO:s rekomendation så jag vet ärligt inte vad som står där..