• MMK

Amma en tvååring...

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

• Svar på tråden Amma en tvååring...
  • rödtopp
    pussgurkan86 skrev 2010-10-08 23:12:23 följande:
    vi pratar om 2 åringar, inte bebisar. det finns konstiga människor överallt.
    Jag tror även att den här tråden handlar lite om synen på amning.
    Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Prodin

@KimofDrac - de rekommenderar som sagt FULLAMNING i 6 månader. Inga smakisar, ingen grøt eller ersættning, bara tutte. Dærefter amning och tillægg i ytterligare 18 mån. Ergo - WHO rekommenderar amning i två år. Enkelt.

Och återigen, alla ni motståndare, eran påhittighet førundrar mig och jag kænner næstan att jag måste byta åsikt nu nær jag møts av alla dessa vælgrundade "ONORMALT!!!!!!!!!!!!", "småäckligt" och "onödigt" osv.

Att det i stora världsmetropolen Sverige är OVANLIGT med amning av tvååringar måste väl automatiskt innebära att det även är ONORMALT. Är det så ni resonerar?

Och att använda blöjor på ett barn som kan sitta är ONÖDIGT så då antar jag att ni är principfasta och konsekventa och kör EC. Äter veggis. Tvättar för hand. osv.

Överväldigande många itelligenta inlägg här måste jag säga.

• Anonym (Blä)

Jag skulle känna peddovarningar om jag skulle amma ett sådant gammal barn, eller se nån amma :S

• Anonym (Hmm)

Att säga att någon är onormal eller äcklig när de ammar sitt barn när det är 2 år är för grova och anklagande ord för mig, däremot skulle jag vilja sägs fascinerande, konstigt! För mig är en 2 åring stor, ett barn, de har tänder, de kan äta, de kan få sitt närhetsbehov tillgodosett på annat håll. De behöver inte springa fram, slita i mammas tröja för att ta några sutt. De kan dricka mjölk i pipmugg i sin mammas knä istället. Konstigt enligt mig. Vill man som förälder inte inse att ens barn är stort? Är det föräldern som har svårt att sluta? Det fascinerar mig.

• Princess Sophie
    rödtopp skrev 2010-10-08 22:37:28 följande:
    snälla du , jag lider inte av separationsångest !!!! jag lider av morgontrötthet och lite lathet Flört
    "Lite lathet" snarare mycket  lathet men men känner du för att amma ditt barn såpass länge och kanske även fram tills ditt barn börjar skolan så be my guest Kräks
  • örtagård

Det är väl jättebra och helt efter rekommendationer näringsmässigt.

• LillTussa
    Anonym (Blä) skrev 2010-10-08 23:16:40 följande:
    Jag skulle känna peddovarningar om jag skulle amma ett sådant gammal barn, eller se nån amma :S
    Varför då?

(helt uppriktigt ärligt ställd fråga)

Pedofili och ammande mammor är för mig låååångt ifrån varandra på skalan..

Är det en peddovarning på den somaliska mamman som ammar sitt barn också då i brist på annan bra föda att ge sitt barn? Gör det en skillnad på var geografiskt man befinner sig huruvida det är en peddovarning eller inte?
  • April barn
    Prodin skrev 2010-10-08 23:15:11 följande:
    Och att använda blöjor på ett barn som kan sitta är ONÖDIGT så då antar jag att ni är principfasta och konsekventa och kör EC. Äter veggis. Tvättar för hand. osv.
    haha nej inte när de kan sitta, men när de är fram mot 5 års åldern tycker jag det är lite konstigt att de ska ha blöja på sig :)
  • Anonym

En sak jag undrar øver betræffande det hær med att man (tydligen) ær pedofil om man ammar sitt barn.

Beror det på att betraktaren førknippar tuttarna med nåt sexuellt och blir våt i brallarna av att se dom, eller ær det att man tror mamman blir våt i brallan av att amma?

Och var går grænsen? 6 mån - inte sexuellt. 1 år - vips har det blivit något helt annat och har helt pløtsligt en sexuell innebørd?

• Anonym (Hmm)

ZEplien: De e ju egentligen en klockren liknelse! Ammar gör man när man är bebis och inte har tänder. När man får tänder och förstår hur det fungerar med mat så kan man äta mat och behöver inte ammas. Blöja använder man tills man klarar att hantera sin blåsa och avföring och därmed behöver man ingen blöja. Så enkelt!

Svar på tråden Amma en tvååring...