Amma en tvååring...
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

Som redan nämnts tror jag det mest handlar om kvinnor som tycker det är sååå mysigt att amma och som har lite separationsångest. Barnet behöver inte ammas när de kan äta vanlig mat/gröt/välling. Vara nära varann och gosa eller kramas räcker för barns närhetsbehov så det kan man inte heller skylla på. Det ligger enbart hos mammorna och personligen tycker jag det ser skevt ut när ett barn som kan gå lägger sig och suger på mammas tutte.
Och ja jag tror oxå det kan vara traumatiserande om man blir ammad när man är såpass stor att man kommer ihåg det. Jag menar: vem skulle vilja komma ihåg att hur det kändes att suga på sin mammas bröst?? Nej usch.

jag kan inte förstå hur man kan störa sig på något sådant.
Min numera 10-åriga dotter ammades i drygt två år, hon hade nog gärna fortsatt ett tag till men jag ville och orkade inte längre då så jag satte stopp. Mellan 1-2 år var förståss inte amningen den huvudsakliga födan utan hon åt vanlig mat precis som vilket annat barn som helst, dock har hon aldrig druckit välling...
Tycker det är helt normalt (såklart!) även fast jag nog skulle valt att sluta lite tidigare om jag skulle få fler barn...
jag tycker det är onormalt och äckligt att amma en 2 åring.