Amma en tvååring...
Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?
Normalt är det väl, men det skulle inte passa mig.. Ammade mitt älsta barn tills han var knappt 11 mån och planerar att amma vår bebis ungefär lika länge..
Fy vad perverst att tro att man ammar för att för ut något sexuellt av det. Tror någon verkligen på det? På riktigt? Jag har aldrig varit med om något mindre sexuellt än att amma; och guess what jag älskar det i alla fall! Precis som jag älskar att krama mitt barn och pussa på kinden. (För säkerhets skull kanske jag bör tillägga att jag inte går igång på det heller)
Barnet älskar också att ammas. Det är ett fint sätt för oss att varva ner på kvällen inför sömn, och ett mysigt gos efter en lång dag ifrån varandra. Hur skulle det vara traumatiserande? Det är ju inte som jag jagar barnet med bröstet, eller mytar och lirkar...
Då tycker jag det är värre med folk som tvingar sina barn till kramar och pussar när barnet inte vill.
Tycker det är helt ok att amma sin tvååring eller treåring eller fyraåring eller...
Det finns säkert någon statistik om det hela efter som dom är så frågvisa i frågan på bvc och jag kan tänka mig att de som ammas efter tre års ålder knappt får en stapel så det är inte mycket att uppröras över!
Ja det finns ju tydligen en massa åsikter om varför man ammar !!
Jag ammar min snart 2 årige son därför att jag bla är morgontrött, han vaknar kl 5( han kommer till våran säng c 01:00) och vill ha frukost och då får han hellre käka tutte än att jag går upp och ger honom gröt eller fil dessutom somnar han om och vi kan sova ett tag till.(nej han dricker INTE välling)
nattningen tar oftast bara 5 min , Det är vår mysigos stund på kvällen och hans frukost på morgonen.
Jag har ammat alla mina till c 2 år sen har dom slutat av sig själva.
Detta med ammning är ett känsligt ämne för många.
Jag ammade min första i nästan 3 år, och jag lovar att jag inte kände någon som helst sexuell känsla via ammningen. Det kändes lika naturligt som att kissa,äta andas, fast iaf så kanske folk tänder på det med...vad vet jag.
Det är väl upp till var och en att känna efter och avgöra vad som är normalt. Det är så tråkigt att andra ska lägga sig i en sådan naturlig sak som ammning.
Man gör som man anser sig tycka är bäst för sitt barn.
ANtingen ammar man eller så ger man flaska.
Amning av en tvååring är helt normalt och fullständigt naturligt och dessutom det som rekommenderas av WHO. Däremot är komjölk, välling och nappflaska inte naturligt.