• MMK

Amma en tvååring...

Vad tycker ni om att amma en tvååring? Är det normalt eller ej?

• Svar på tråden Amma en tvååring...
  • April barn
    Anonym skrev 2010-10-08 21:29:42 följande:
    Det är ju som att argumnetera, men varför ska vi sluta med blöja, det är ju så bekvämt för barnet att kissa på sig i sömnen, precis där de ligger och slippa gå upp. Vaddå mobbad på skolan, det är inget konstigt att ha blöja på sig som 10 åring. Ungefär samma liknelse.
    Det som är lite läskigt är att många har blöja på sina barn jättelänge (speciellt med sista barnet vad jag sett)
  • Anonym
    Juvantia skrev 2010-10-08 21:35:36 följande:
    Alltså, vilken fånig tråd... Vad är det som är så äckligt med att amma ett barn, vare sig barnet är 1 år, 2 år eller 6 år??? Jag fattar faktiskt inte det! Bröst
    Det som är äckligt det är att väldigt många ser att när en sexåring ammas så ammas det för att mamman vill ha sexuell stimulans på sina bröst utav sina barn, alltså ett övergrepp genom manipulering. incestuös dessutom, nu kanske det är mer troligt att det beror på att mamman har separationsångest och isåfall så känns det som att det är oschysst mot barnet att tvinga det till att minnas att det blivit ammat under så många år av sitt liv (även om de tyckte det var ok då, så behöver det inte betyda att de gör det när de är äldre), endast för att föräldrarna har svårt att släppa taget.

typ som att manipulera sin 26 åring att bo hemma fortfarande för att mamman inte vill att 26 åriingen flyttar hemmifrån, dålig liknelse iofs scvårt att manipulera en 26 åring.

huvudsaken med inlägget är iaf att säga att det handlar om att man inte förstår. Varför i all världens väg skulle någon vilja amma sitt barn när det är sex år? De enda alternativen vi kan tänka oss är de ovan, och det är vä inte särkillt okej alternativ eller hur? :) Så det handlar liksom bara att man inte fattar VARFÖR.

Jag har en kille som säger att han har traumatiska upplevelser/minnen utav att hans mamma ammade honom som fem åring.
  • Anonym
    Zeplien skrev 2010-10-08 21:39:57 följande:
    Det som är lite läskigt är att många har blöja på sina barn jättelänge (speciellt med sista barnet vad jag sett)
    det är som att föräldrarna vill att barnen ska vara små så länge som möjligt, speciellt sista barnet eftersom de inte kommer att få fler bebisar så de måste hämma utvecklingen så mycket som möjligt på sista ungen.

själviskt är vad det är.
  • Hervor 1
    Anonym skrev 2010-10-08 21:43:56 följande:
    det är som att föräldrarna vill att barnen ska vara små så länge som möjligt, speciellt sista barnet eftersom de inte kommer att få fler bebisar så de måste hämma utvecklingen så mycket som möjligt på sista ungen.

själviskt är vad det är.
    Herregud vad ni sitter och gissar om folks motiv till saker och ting,
    fantasi råder det inte brist på i den här tråden tydligen....
  • April barn

själviskt är vad det är.
    Ja jag förstår inte heller det, synd om barnen som måste vara små bebisar i 5 års åldern :/
  • SallyBlixten
    Anonym skrev 2010-10-08 21:29:42 följande:
    Bröst är sexuella, och om mamman ammar för sexuell stimulans är det ju vidrigt.
    Suck...   Bröst är först och främst till för att ge di - att de sen är underbara att gosa med bevisar väl bara att amningen är så mycket mer än mat.

Jag är ju svårt underligt som ammar en fyraåring men jag kan garantera att det inte finns några sexuella kopplingar. Fatum är att jag ammat så länge att jag knappt känner om han ammar eller ej. Jag  måste alltid titta för att vara säker på om han är klar eller ej.
  • April barn
    Hervor 1 skrev 2010-10-08 21:46:04 följande:
    Herregud vad ni sitter och gissar om folks motiv till saker och ting,
    fantasi råder det inte brist på i den här tråden tydligen....
    Jag drar absolut inte alla över samma kam, spekulerar utifrån de jag personligen träffat.
    Detta med amning har jag ingen åsik själv om, jag skulle inte amma 2 år men vill någon annan gör det så är det deras sak och deras liv, men 6 år känns lite naee...
  • Juvantia

Jag kan tyvärr inte kopiera med min iphone men...
    Vadå sexuell stimulans av brösten? Vilket skitsnack! Det ligger i sådana fall i betraktarens vidriga fantasi! Knappast i den ammande mammans! Vad jag blir trött på moralkärringar! Tänk så sunt att kunna amma sina barn så länge de vill!

• MammaT

Ja fy va hemskt att amma sitt barn så länge och alla som tycker att det är hemskt och sexuellt ska aboslut inte amma sina barn

men å andra sidan så tycker min 18 månaders att det är härligt och så länge hon gör det ska hon ha tillgång till bröstet så långe hon vill

• CloudBerry 1

själviskt är vad det är.
    Konstig då att min dotter som slutade amma då hon var över 2 år är långt före i utvecklingen. Mentalt så är hon som 2½-åring som en generell 4-åring.
Svar på tråden Amma en tvååring...