• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • Bobelin

Kan konstatera att jag hade rätt. Kände av ÄL, fick ont i bröstvårtorna 2 dagar senare och sedan gradvis mer ömt inuti brösten istället. Kände av ett par stick i livmodern ca 6 dagar efter ÄL och vaknade med näsblod samma dag. Starkare luktsinne, kisset luktar annorlunda, och tålde helt plötsligt inte smaken av kaffe ca 8 dagar efter ÄL.
    Fick ett plus som kom efter testtidens utgång 9 dagar efter ÄL. Gjorde om testet 13 dagar efter ÄL (BIM -1) och då blev det plus direkt!

• Lääängtar

Negativt på blodprov igår och idag komk mensen, på dag 48! Skönt att veta i alla fall:)

• LoveP

Hej hoppar in här :). Har bim 22 nov. Känner inga gravsymptom förutom att min mage är lite svullen. Kan bero på vad som helst :). Men igår när jag var o träna kände jag att det verkligen gjorde lite ont i magen. Det var mag o ryggträning som jag gått på länge o aldrig haft ont innan. När jag la mig ner kände jag också lite illamående o halsbränna. Någon som känt detta när de varit gravida? Ska man vara försiktig med träning om man "misstänker" graviditet ? Hoppas någon vet :)?

• AnniPigg

Hoppar in här jag med! Har BIM 30 nov ca, känner mig trött, har haft molande värk i 4 dagar och igår började jag även må illa, vilket också har suttit i idag. Hoppas på att mensen inte hälsar på här om ett tag. Är min och sambons första försök till bebis, så kanske inte ska bli allt för ledsen om det inte går denna månad. Tycker att jag borde känna min kropp ganska väl.... känns som att nånting är på gång.

Är det någon som vet om illamåendet kan höra ihop med ÄL, så att man blir lurad och tror att man är graviditets-illamående? Jag kanske bara känner av ÄL-illamående(finns det)? Eller vad tror ni?

Är huvudvärk tecken på graviditet?

• Elinsmamma67

Herregud vad kroppen kan spela en ett spratt!
    Idag kom mensen, illamåendet och yrseln är borta, inga ömma bröst längre heller...

Ja ja, bara att ta nya friska tag! Lycka till alla andra!

• Fjaril83

Har bara testat negativt hittills. Nu väntar jag med test tills nästa v har bim på tisdag 23e. Men känner massa hugg i äggledarna/livmodern/ligamenten i magen så egentligen tror jag att jag är gravid. Eller hoppas! Men negativa test är ju lite nedslående. fattar inte att det ska vara så svårt att låta bli och tänka på det här hela tiden, det har jag ju aldrig gjort innan men nu räknar jag nästan dagarna till mensen Lycka till allihopa!!!

• Fjaril83

Plus!!!!
    Så man kan ha supertidiga symtom! Fick hugg vid sidan om livmodern redan några dagar kanske 4-5 dagar efter ägglossning och sedan har det fortsatt! Plussade på Bim-2.
    Nu väntar jag några dagar sen ska jag kolla igen bara för säkerhetsskull...

• AnniPigg
    Fjaril83 skrev 2010-11-22 19:48:44 följande:
    Plus!!!!
    Så man kan ha supertidiga symtom! Fick hugg vid sidan om livmodern redan några dagar kanske 4-5 dagar efter ägglossning och sedan har det fortsatt! Plussade på Bim-2.
    Nu väntar jag några dagar sen ska jag kolla igen bara för säkerhetsskull...
    Stort grattis till plusset!!!!
    Jag ska testa på söndag, kan knappt vänta! Vad hade du för symptom?
  • Fjaril83

Mest skarps korta hugg i nedre delen av magen som jag aldrig har annars. Varit trött (fast jobbat natt så lite svårt att avgöra). Sen lite illamående, har knappt fått i mig nån frukost, vilket jag alltid älskar annars! och sen fick jag lite svamp i underlivet också, vilket jag heller inte brukar ha (progesteronet).... Små saker men allt ihop har gjort att jag anat nästan hela tiden... Men det är klart, jag hade nog kunnat inbilla mig endel symtom också och varit skenis... Vad har du för symtom?

• SamsonS

Har inte varit inne på ett bra tag eftersom att det inte blev något nu sist bebisbakandet för ett tag...trodde jag!
    Hade BIM den 4/11 och molvärk sen 2 dagar efter ÄL. Testade Minus i över en veckas tid sen gav jag upp. Men ingen mens i sikte fast olidlig "mensvärk" till och från och trott att mensen varit på g och galet ont i brösten. MEN, ikväll testade jag bara för att, och inom 10 sek var där ett starkt Plus!!!!
    Så otroligt lycklig, men samtidigt livrädd!! Haha

Dålig bild men vart så ivrig!!! Haha

Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?