• Fjorren

Väldigt tidiga graviditetssymptom?

Som jag skrev i rubriken, kan man ha graviditetssymptom väldigt tidigt, som i mitt fall bara en vecka efter ägglossningen??

Jag känner mig lätt illamående hela tiden nästan! Så där riktigt lite så man inte alltid märker av det, men sen gör det sig påminnt igen och då känner jag av det ...typ nästan konstant.
    Tycker helt klart det är alldeles för tidigt känna av illamående efter så här kort tid efter ÄL...men vad finns det för logisk förklaring då?

Idag är andra dagen i rad som jag känner mig så här och gjorde INTE det förra eller förrförra månaden (när jag oxå hoppades bli gravid).
    Nån mer som känt så som mig, så här kort efter ägglossningen och myssexet?

Har idag även varit extremt törstig...och är det fortfarande nu på kvällen.
    Så jag har druckit en hel del, både vatten, kaffe och the och det är förmodligen helt klart därför jag kissat så ofta och mycket hela dagen.
    Men ändå... kan inte sluta spekulera i ifall det verkligen beror på allt drickande eller OM det kan bero på ett litet gryn (hoppas!!).

Utöver detta så har jag idag oxå varit grymt mycket hungrig och även rätt sugen på nåt salt.
    Gick under eftermiddagen ner till cafeterian på jobbet och hoppades kunna köpa mig nåt salt kex eller så... Gaaah!
    De hade bara italienska biscottisar och varför jag nu köpte mig en vet jag fortfarande inte.
    Trodde det kanske skulle funka lika bra med det. 
    Men neeej; jag gav till slut bort den till en kollega; jag ville bara ha nåt salt i mig, sött gick bara inte ner!!
    Hur ska jag tolka detta då??

Plus nu ikväll har det stuckit och haft sig i brösen....

Alltså ja...jag hoppas detta är tecken...helt klart.
    Men ska vara realist; det är alldeles för tidigt med tecken ännu...tror jag.

Hur tidigt kände ni av era första tecken??? Närmre BIM antar jag va?

• Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • SamsonS
    AnniPigg skrev 2010-11-23 23:04:43 följande:
    22 :)
    Jag är 21. Kul med fler som är lite yngreGlad
    Hoppas på fina Plus för er alla!
  • Fjaril83

Tror nog du är gravid ! Jag hade också symtom jättetidigt! Kul, men bli inte deppig om negativa resultat för tidigt innan bim bara. Det är vanligt att få det. Jag är väl i v 5 nu egentligen då. håller tummarna för er! Detta var första försöket för mig med. 27 år... Kram!

• Kalksten
    Fjaril83 skrev 2010-11-22 22:05:25 följande:
    Mest skarps korta hugg i nedre delen av magen som jag aldrig har annars. Varit trött (fast jobbat natt så lite svårt att avgöra). Sen lite illamående, har knappt fått i mig nån frukost, vilket jag alltid älskar annars! och sen fick jag lite svamp i underlivet också, vilket jag heller inte brukar ha (progesteronet).... Små saker men allt ihop har gjort att jag anat nästan hela tiden... Men det är klart, jag hade nog kunnat inbilla mig endel symtom också och varit skenis... Vad har du för symtom?
    STORT GRATTIS till Plusset!! =)

jag hade precis exakt samma syptom som du o flera andra runt o efter ägglossning...men sedan avtog det och jag fick mens i fredags...så jag kanske fick ett tidigt missfall elelr så va de bara att kroppen spela mig ett spratt =)

Stort grattis till Hattifnatt89 också!!! vad roligt o spännande!!
  • AnniPigg
    Fjaril83 skrev 2010-11-23 23:33:26 följande:
    Tror nog du är gravid ! Jag hade också symtom jättetidigt! Kul, men bli inte deppig om negativa resultat för tidigt innan bim bara. Det är vanligt att få det. Jag är väl i v 5 nu egentligen då. håller tummarna för er! Detta var första försöket för mig med. 27 år... Kram!
    Äsch jag vet inte. Nu tvivlar jag starkt... kände så många symptom förra veckan men nu verkar det ha avtagit. Man blir riktigt depp av det här för man hoppas så mycket. Det är svårt att tänka på något annat nu Rynkar på näsan BLÄ!

Men kul för dig! Verkligen kul att det gick på första försöket! Hoppas att det går bra för dig i graviditeten. När ska du till mvc?
  • AnniPigg
    Kalksten skrev 2010-11-23 23:36:38 följande:
    STORT GRATTIS till Plusset!! =)

jag hade precis exakt samma syptom som du o flera andra runt o efter ägglossning...men sedan avtog det och jag fick mens i fredags...så jag kanske fick ett tidigt missfall elelr så va de bara att kroppen spela mig ett spratt =)

Stort grattis till Hattifnatt89 också!!! vad roligt o spännande!!
    Vad tråkigt att mensen kom :( Får hoppas på nästa månad då! Jag väntar med spänning och hoppas min mens inte kommer om knappt en vecka.
  • Fjaril83

Kalksten: vad trist att du fick mens, ja kroppen spelar kanske spratt eller så är det tidiga missfall, det är ju faktiskt ingen som vet! Och då kanske symtomen stämmer...! Ja det här är en hel värld med tankar, funderingar, kärlek, lycka och fruktansvärt mycket oro, är väl bara början gissar jag... Annipigg: har inte ringt mvc ännu. Så nervös att det ska bli missfall. Ska göra ett nytt test imorgon. Tycker jag borde få ont i brösten... Det har jag ju tom vid mens... Skumt. Men imorgon ska jag kolla och sen ringa nästa vecka kanske. Måste smälta detta lite. Plus att jag Veckopendlar just nu så jag vet inte i vilken stad jag ska gå i... Kram till er!!!

• Fjaril83

Äh mina enter funkar ju inte från mobilen verkar det som. Var till KALKSTEN OCH ANNIPIGG mitt inlägg ovanför.

• ana86

Bara nån dag efter ägglossning så började jag känna av extrem trötthet, så pass att jobbkollegorna frågade om jag inte var gravid....i samband med det kom även andfåddhet, kunde inte cykla till stan som vanligt, springa upp för trappor osv....
    testade sen positivt på bim-4

önskar er alla lycka till och grattis till er som plussat...:)

• sophie87

Jag är i exakt samma situation! Jag har BIM runt 27-1 då jag har oregelbunden mens så vet jag inte riktigt, men jag hade ÄL 14 dagar tillbaka sedan så den ska komma runt dessa datum.
    Men jag har gravsymtom såsom illamående som dyker upp emellanåt, trötthet, törstig konstant, en molande värk men inte så som det brukar vara när mensen är på gång.. Det enda jag kan göra är att vänta o se. Visar det inget på stickan nu så komme rjag bara bli besviken då vi försökt över 14 månader nu. Ska avvakta och se om fröker röd dyker upp..

• SamsonS
    AnniPigg skrev 2010-11-24 17:06:42 följande:
    Äsch jag vet inte. Nu tvivlar jag starkt... kände så många symptom förra veckan men nu verkar det ha avtagit. Man blir riktigt depp av det här för man hoppas så mycket. Det är svårt att tänka på något annat nu Rynkar på näsan BLÄ!

Men kul för dig! Verkligen kul att det gick på första försöket! Hoppas att det går bra för dig i graviditeten. När ska du till mvc?
    Jag kände också en massa symptom två veckor innan jag plussade, sen försvann allting, men fick ingen mens. Hade inte tänkt att testa igentligen men av någon anledning gjorde jag det och där var ett plus. Jag plussae inte förrän på bim+18, så ge inte upp hoppet än :)
Svar på tråden Väldigt tidiga graviditetssymptom?