• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • supergrl

Det går inte att göra något förebyggande mot bristningar har jag fått lära mig, antingen får man dem eller inte...de bleknar med tiden och när barnet väl kommer så bryr man sig inte så mkt om dem.

• MalinSZ

enl. min erfarenhet kan man förebygga bristningar med fet kräm.

1a barnet smörjde jag inte alls, fick mkt bristningar då, med 2an smörjde jag med bodybutter 1-2 ggr om dagen, fick inte en enda..Nu med 3an smörjer jag som attan

Friida11 skrev 2010-11-17 17:13:53 följande:
    Här kommer bild på min mage i v 14 (13+4), dessvärre har jag redan fått bristningar :( Någon som vet någon bra kräm?
  • Friida11
    MalinSZ skrev 2010-11-17 18:16:23 följande:
    enl. min erfarenhet kan man förebygga bristningar med fet kräm.

1a barnet smörjde jag inte alls, fick mkt bristningar då, med 2an smörjde jag med bodybutter 1-2 ggr om dagen, fick inte en enda..Nu med 3an smörjer jag som attan
    Vad är det för body butter du använder? Vart köpte du den?
  • mammaE2011

Det känns som det var en evighet sedan jag lade in min bild men det var bara för ungefär en vecka sedan och det har inte hänt så mycket sedan dess. Vill lägga in en ny bild snart :D Kul att allt fler hittar hit ;)

• MalinSZ
    Friida11 skrev 2010-11-17 18:28:45 följande:
    Vad är det för body butter du använder? Vart köpte du den?
    Jag har bara köpt billighetsvarianterna, finns väl lite överallt i olika varuhus, men body shop har ju superbra annars, om än lite dyrare :) 
    Rätt skönt att smörja sig med detta när magen växer och kliar!
  • Lello83

Jag har ett bra tips på en riktigt fet kräm som jag smörjer med som en tok.. ska tydligen vara speciellt bra för just bristningar.. men sen får man ju inte glömma att bristningar oftast beror på hormoner.. vilket vi inte kan påverka tyvärr.. :( men låt oss tro got damn!!!! 

Det är denna iallafall!! på body shop.. :D
  • Emmagumsan

jag smörjde med olivolja med första barnet, började v 15 typ, fick inte en enda bristning.. men vet ju inte om jag hade fått bristningar om jag inte smörjt..

har ett body butter, body shop kopia typ från thailand, undrar om det funkar?

• carwho

Nää nu får sambon ta ett foto på mig så jag oxå kan lägga upp!! Inte så mkt o komma med iofs
    Så härmed lovar jag ett foto på min magge lite senare idag

*** Bf 2011-05-29 ***
  • Lantbon

Vad fina ni alla har blivit
    Jag måste måste måste ta mig i kagen och ta en bild! De jag tagit har blivit för mörka.
    Går in i v 17 idag och SKA ta en bild under denna veckan

• amisej

Dax för en ny bild.
    Här växer man för fullt, än så länge e de bara magen som växer o e redan 3 kg +
    Går in i v 14 imorgon wohooooo

Svar på tråden Magbilder BF maj 2011