• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • Jean
    Hiavatha skrev 2010-11-18 22:46:26 följande:
    Vet du hur det kommer sig? Nyfiken. 
    Har ocksa hort detta, tydligen sa ska kroppen gora fodseln lattare och snabbare for att man ar nyfiken och vill veta vad de ar.... Tror nog inte pa de dock...

Forhoppningsvis far vi vet kon pa tisdag! =) Skulle vara kul att inte veta men de ar ju praktiskt sa man kan kopa allt i forvag.
  • EmelieLT
    Lello83 skrev 2010-11-17 18:58:06 följande:
    Jag har ett bra tips på en riktigt fet kräm som jag smörjer med som en tok.. ska tydligen vara speciellt bra för just bristningar.. men sen får man ju inte glömma att bristningar oftast beror på hormoner.. vilket vi inte kan påverka tyvärr.. :( men låt oss tro got damn!!!! 

Det är denna iallafall!! på body shop.. :D
    Den smörjde jag in magen med under hela förra graviditeten, hjälpte inte alls Rynkar på näsan Har jättemycket bristningar över hela magen i princip, upp över naveln. Men, det är antagligen som du säger, att det har med hormoner att göra och jag tror även det kan vara ärftligt..
  • EmelieLT

Min mage i vecka 14+3, andra barnet Glad
  • Emmagumsan
    EmelieLT skrev 2010-11-19 07:26:27 följande:

Min mage i vecka 14+3, andra barnet Glad
    härligt! vad fin.. och stor :) som min :D
  • EmelieLT
    Emmagumsan skrev 2010-11-19 08:08:38 följande:
    härligt! vad fin.. och stor :) som min :D
    Tack! Glad Haha, ja den är nog redan ganska stor. Låg en bra bit över på kurvan (sf-måttet) med sonen i magen, så det lär nog bli likadant denna gång Skrattande
  • Hiavatha
    Jean skrev 2010-11-19 04:04:32 följande:
    Har ocksa hort detta, tydligen sa ska kroppen gora fodseln lattare och snabbare for att man ar nyfiken och vill veta vad de ar.... Tror nog inte pa de dock...

Forhoppningsvis far vi vet kon pa tisdag! =) Skulle vara kul att inte veta men de ar ju praktiskt sa man kan kopa allt i forvag.
    Samma här. Glad Tycker det skulle va kul att veta så man kan bli lite mer "personlig" liksom. 
  • Lello83
    EmelieLT skrev 2010-11-19 07:16:46 följande:
    Den smörjde jag in magen med under hela förra graviditeten, hjälpte inte alls Rynkar på näsan Har jättemycket bristningar över hela magen i princip, upp över naveln. Men, det är antagligen som du säger, att det har med hormoner att göra och jag tror även det kan vara ärftligt..
    Åh typiskt.. :( men jag fortsätter smörja i god tro.. :P
  • mammaE2011
    Lello83 skrev 2010-11-19 10:07:21 följande:
    Jag tror på att det är ärftligt men att man kan  lindra bristningarna lite grann om man inte går upp för mycket i vikt (snabbt) och att man smörjer. Jag är beredd på att få bristningar eftersom alla mina nära kvinnliga släktingar har det, men jag tänker ändå börja smörja mig med Bodybutter från The body shop :) (Väntar första barnet)
  • Lello83
    mammaE2011 skrev 2010-11-19 11:11:04 följande:
    Jag tror på att det är ärftligt men att man kan  lindra bristningarna lite grann om man inte går upp för mycket i vikt (snabbt) och att man smörjer. Jag är beredd på att få bristningar eftersom alla mina nära kvinnliga släktingar har det, men jag tänker ändå börja smörja mig med Bodybutter från The body shop :) (Väntar första barnet)
    Jag hoppas verkligen att det är ärftligt för varken mamma eller syster har fått bristningar.. :P men jag tror på krämen och fortsätter åxå smörja.. väntar åxå mitt första.. ;)
  • EmelieLT
    Lello83 skrev 2010-11-19 10:07:21 följande:
    Ja, forstätt smörja Glad Det är ju faktiskt rätt skönt när magen börjar växa och huden blir spänd. Jag kommer antagligen smörja magen även denna gång, men ska nog testa Weledas havandeskapsolja, tror jag den heter... Glad
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011