• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • christin89
    mammaE2011 skrev 2010-11-15 13:24:49 följande:
    har tid för ultra den 10/ 12 ett tag kvar men längtar dit =) hoppas man kan se vad det blir för nått =)
  • maj09

Ska också lägga in bilder här.. Alla ligger i min kamera nu. Ni som inte fick bristningar, gick ni över tiden? Jag hade inga fram tills BF men de kom dagarna efter. Hade smort magen ihärdigt under hela graviditeten. Det sägs ju att det är ärftligt och min mamma fick inga bristningar, men hon gick inte heller över tiden någon gång.

• carwho
    Lucia1987 skrev 2010-11-18 07:01:44 följande:
    Hur många vill kolla kön???

Vi vill =D 
    Nope, vi vill inte! Vill ha det som en överraskning. O har helt ärligt svårt o förstå varför folk tar reda på kön i förväg, men vi är ju alla så olika :)
    *** Bf 2011-05-29 ***
  • Lucia1987
    carwho skrev 2010-11-18 07:04:44 följande:
    Nope, vi vill inte! Vill ha det som en överraskning. O har helt ärligt svårt o förstå varför folk tar reda på kön i förväg, men vi är ju alla så olika :)
    Med dottern kollade vi också kön, kunde förbereda allt för henne i min takt så när hon kom så var det bara att njuta av henne. Om vi inte kollar kön kommer vi inte att kunna köpa allt vi vill till barnet, det blir massa tråkigt i vitt och andra tråkiga färger, så jag tycker att det är en super grej att man kan kolla kön om det då skulle synas... Men vi kommer inte att boka tid för könsUL om dom inte ser det på Rutin UL....Då får det vara oklart =)
  • Emmagumsan
    Lucia1987 skrev 2010-11-18 07:24:28 följande:
    Med dottern kollade vi också kön, kunde förbereda allt för henne i min takt så när hon kom så var det bara att njuta av henne. Om vi inte kollar kön kommer vi inte att kunna köpa allt vi vill till barnet, det blir massa tråkigt i vitt och andra tråkiga färger, så jag tycker att det är en super grej att man kan kolla kön om det då skulle synas... Men vi kommer inte att boka tid för könsUL om dom inte ser det på Rutin UL....Då får det vara oklart =)
    första barnet fick bli en överraskning, vi bodde i en kommun där man inte fick veta. känner igen det du skriver, hade köpt lite baskläder i beige och vitt men ville inte använde dom när vi väl fick vår son. hade även en neutral vagn, denna gången vill jag köpa vagn med färg..

så vi kommer vilja veta på rutin i dec, ser man inte, gör vi inte heller något åt det.. :) däremot vill inte omgivningen veta, så får se om vi håller det hemligt för dom :D
  • Oktober84

Nu är det nog snart dags för mig med att lägga in en bild här... Har väntat ett tag, men tar nog en nästa onsdag tänkte jag, vi byter vecka då

Jag fick tips om ett body-stick från body shop, ser ut som en deo ungefär. Sen tror jag inte att jag kommer kunna förebygga mina bristningar, fick det när jag använde p-spruta och jag gick upp 20kg så.
    Men kanske att de blir färre om inte annat?
    Så jag smörjer med den morgon och kväll och sen även med babyolja efter duschen, men det är mest för att det är så skönt, sambon får passa på att ge mig lite massage med...

Vi vill ta reda på vad det är, men kommer inte göra ett könsUL, utan ser de inget på rutinUL då väntar vi med spänning! 

• Lucia1987

Kul och läsa om allas kommentarer om det här med att kolla kön =)

Jag diggar er starkt för att ni orka hålla ut hela vägen utan att veta vem det är som gömmer sig i sin mammas mage =) 

• jakeline
    Lucia1987 skrev 2010-11-18 11:48:50 följande:
    Kul och läsa om allas kommentarer om det här med att kolla kön =)

Jag diggar er starkt för att ni orka hålla ut hela vägen utan att veta vem det är som gömmer sig i sin mammas mage =) 
    jag är en sådan som tycker om spekulationer kring magform och sådant. Visste inte förra gången heller.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011