• gosensgos

Magbilder BF maj 2011

Hej alla!!

Startar nu en tråd för oss som gillar magbilder, BF maj 2011!

Lägger in det första 

Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

V 11

• Svar på tråden Magbilder BF maj 2011
  • LittleSister

Hade tråkigt idag, så jag lekte lite med bilder. Den här bilden tog jag i dag, vecka 35 (34+1)

• Misswiren
    Emmelié89 skrev 2011-04-18 22:14:29 följande:
    Tjenanixen:D
    Så blir det ibland, men vi saknar er iaf:)
    Jokatten,det går framåt, jag går sjukskriven sen en vecka tillbaka o är gåendes på kryckor p.g.a underbara foglossningar:D 23Maj är vi beräknade så det är ganska exakt en dryyyg månad kvar.

Hur går det för er?! Snart dags ju! Nervöst?

Usch. Foglossning är rent ut sagt onödigt skit, hehe. Lider oxå en del av de, men inga krykor behövs, peppar, peppar.
    Skönt att de är så nära, så du slipper gå månader med ont.

Jodå. För mig/oss går de bra. Jobbar ändå fram till BF,  känns bra faktiskt. Sparar mina mammadagar, väl uppskattat, hehe.
    Jag kan faktiskt erkänna att jag e mer nervös nu än jag var för 7 år sedan, fråga mig inte varför.  Mannen däremot spelar "lugn" och inte alls nervös, men tror nog att när de väl är dax kommer han skita i byxan, haha.

Ska hinnsvepas på Tis, och hoppas då veeeerkligen jag är "mogen" och att den hjälper. Men innerst inne tror jag nog jag kommer gå över rejält med denna oxå. 3 veckor med sonen, såå det ligger i generna

Hur känner du de själv? Tror du att du kommer gå över nåt, eller tror du han/hon kommer tidigare?
  • qouix
    Misswiren skrev 2011-04-19 21:50:14 följande:

Usch. Foglossning är rent ut sagt onödigt skit, hehe. Lider oxå en del av de, men inga krykor behövs, peppar, peppar.
    Skönt att de är så nära, så du slipper gå månader med ont.

Jodå. För mig/oss går de bra. Jobbar ändå fram till BF,  känns bra faktiskt. Sparar mina mammadagar, väl uppskattat, hehe.
    Jag kan faktiskt erkänna att jag e mer nervös nu än jag var för 7 år sedan, fråga mig inte varför.  Mannen däremot spelar "lugn" och inte alls nervös, men tror nog att när de väl är dax kommer han skita i byxan, haha.

Ska hinnsvepas på Tis, och hoppas då veeeerkligen jag är "mogen" och att den hjälper. Men innerst inne tror jag nog jag kommer gå över rejält med denna oxå. 3 veckor med sonen, såå det ligger i generna

Hur känner du de själv? Tror du att du kommer gå över nåt, eller tror du han/hon kommer tidigare?
    Får man fråga varför du ska få hinnsvepas? Det trodde jag bara de gjorde när man gått över BF..
    vill också! Tungan ute
  • JamJam
    Ända sättet att få se sina fötter på längre hihi

Går in i vecka 37 imorron, känner hur lill* Smulan fixerar sej får se hur mycket imorron då man ska gå till BM Tyst

• sensommar2009

vecka 37 (36+2) andra barnet.
    Inte det vackraste framifrån kanske.
    Men har ju fött 2 barn efter detta så det måste ju synas =)
    Riktig kula nu.

• Alva09
    LittleSister skrev 2011-04-19 21:50:04 följande:
    Hade tråkigt idag, så jag lekte lite med bilder. Den här bilden tog jag i dag, vecka 35 (34+1)
    Snyggt
  • Misswiren
    qouix skrev 2011-04-19 22:27:48 följande:
    Får man fråga varför du ska få hinnsvepas? Det trodde jag bara de gjorde när man gått över BF..
    vill också! Tungan ute
    Eftersom jag gick över 3 veckor med sonen för 7 år sedan, så erbjöd min BM mig att hinnsvepas i v 38+6, bara sådär. Hade då ingen aning om vad de betydde, men efter tillräckligt med info och fakta så ger jag det en chans

Fast eftersom det är påsk och massa röda dagar, så blir den i 39+2 ist

Nåja, får la se hur de går. :)
  • käärlek
    Slänger in en bild på min(a) mage(-ar). Brukar jämföra magen med första och andra barnet, tycker det är lite spännande.
    Har dessutom varit på tillväxt-ultraljudet idag och fått höra att allt var bra med bebisen där inne. Låg på 2,4% plus i vikt redan så det lär väl bli en lite större bebis denna gång också. Dottern vägde 4030g när hon föddes på BF+8, så det återstår att se hur det blir med denna.
    Uppskattad vikt på bebisen idag i v.36+3 var iallafall 2924gram.

Dottern 2010  och årets lillskit 2011
    ♥ K född 10-03-18 & BF 11-05-15 ♥
Svar på tråden Magbilder BF maj 2011