Plutteli skrev 2010-11-04 14:56:25 följande:
Att du är för hårdare straff trots att alla forskning visar att det är totalt lönlöst och bara resulterar i MER brottslighet, GRÖVRE brott och STÖRRE återfall i brott har vi fattat.
Jag är inte ett dugg nöjd med systemet, jag vill att våra internet ska ha det bättre än de har idag, att kriminalvården skall bli inriktad på vård igen som det var förr, att vi ska få ner återfallen i brott och att fångarna när de kommer ut skall vara bättre individer än de var när de åkte in, istället för tvärt om som det skulle bli med ditt förslag.
Jag accepterar att du har en annan åsikt, men detta är ett diskussionsforum som går ut på att stöta och blöta frågor, att ifrågasätta tänkanden och åsikter, kan du inte ta det är det en bra grej att helt enkelt skita i att yttra sin åsikt om du inte är beredd att tänka om när du blir ifrågasatt.
(By the way, MINA åsikter i detta har faktiskt inte ett dugg att göra med att jag har suttit inne, jag har utsatts för brott men aldrig gjort något brott själv

)
Nej du har klargjort några ggr att ditt ex var missbrukare. Got that.
Vi har nog alla här som argumenterar om/för/emot detta ngn anhörig som suttit/sitter för div brott gissar jag på.