• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • giz
    oj så kan det gå
    citat ska alltid följas av källhänvisning.

dessutom har jag i bakhuvudet (av egen erfarenhet) att man inte får hoppa runt mellan andra trådar och tex citera oscar i bilavgaser-tråden i cykeltramps-tråden där oscar inte ens är med och diskuterar. kan ha fel och har typ 2000 mail så jag orkar inte gå igenom färglådan för att kolla men troligen så fick du en tillsägelse för att du missat källhänvisningen som ALLTID ska finnas i citat........... citat från andra deltagare i tråden får man göra om dessa fortfarande deltar i tråden, deltar gör man tills man ordagrant informerar att man inte är med längre.....för hur ska annars andra veta om man övergivet diskussionen eller inte.

well så har jag tolkat reglerna har jag uppåt väggarna fel så kommer det snart en blixt från mastern
  • TheBlueRose

Kengaru,,kan du länka tråden i min GB..OT i denna tråd är som du vet inte tillåtet..Vi får tillbaka inläggen annars i onödan..

• kengru

giz, så här står det i meddelandet jag fick, Ett inlägg som du skrivit har plockats bort då det anses vara påhopp, kränkning, stötade eller provocerande där största vikt på kritiken lagts på personen och inte saken, men samtidigt säger de att jag inte precis som du säger har hänvisat till vem som sagt det. Så hur kan "största vikt på kritiken lagts på personen", om jag inte angivit personen?

TheBlur Rose, går o försöker göra just det.

• tahira

En liten fråga bara: Om jag har startat en tråd om ett ämne, säg huvudvärk, där det finns en utförlig beskrivning av mitt tillstånd, får jag då i en annan tråd där ens välbefinnande i allmänhet disskuteras, länka till, eller tipsa om huvudvärkstråden?

• giz

för det är inte svårt att hitta den personen genom att vi har en sökfunktion, med några lätta klick kan jag få fram tråden + inlägget.
    alltså enskildperson+ citat utan källa.......

• giz

aj jag är urdålig på det där med länkar så vi får hoppas att moddisarna har ätit klart å diskat färdigt snart

• kengru

giz, funderar du på att bli moderator?

• Glass

Kengru, du diskuterar en enskillt ärende. Det är inte tillåtet som du säkert vet.
    /Moderator

Svar på tråden Moderatortråden