• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • giz

hmm...... sou man får alltså inte be om förslag på kennelnamn heller då?
    eller på företag över lag? hmm intressant.
    hade faktiskt tolkat den regeln på ett helt annat sätt och reklamregeln trode jag bara va när man erbjöd en vara eller ville ha en vara.....(i stora drag) hmm men inte trode jag den gällde på att få förslag på tex ett kennelnamn eller ett dagis osv intressant.

• giz

citerar: få fler läsare/tittare sooooooou då får jag inte länka till min hemsida heller i det stora hela för det är ju för att få fler läsare. *älskar att slakta reglerna i småbitar *
    företag.............osv
    men haaaaaaaallå jag är ju inget företag jag är en privatperson (rosen oxå företaget affär finns ju inte än och kanske inte gör det sen heller å tills dess är hon privatperson)

• TheBlueRose

Ser att det inte finns något svar på giz 2senaste inlägg..

Ska jag tolka det då som att det är OK???

• Glass

Vi är två moderatorer som skrivit att vi inte tycker att det är okej.

Jag står fast vid min tolkning om att det inte är tillåtet att göra det.

• Isolde

Giz, din privata hemsida tjänar du väl inget på?

Hjälper FL:s medlemmar till att välja ett namn på ett företag (en kennel är väl också ett företag?) kan man nog utgå från att du skapat ett intresse för ditt företag. Och att flera kommer att leta upp det när de nu vet vad det heter. Vad du säljer måste du ju förklara när du ber om namnförslag – annars blir det ju förslag uppåt väggarna!

• TheBlueRose

Isolde,,tar ett ex

Typ om jag funderar på att starta en djuraffär..
    så kan man ju ha typ namnförslagen

*Blå Fisken
    *Blå Lagunen.
    *Stra lagunen..

Då behöver ju inte jag förklara VAD jag ska öpnna eller FUNDERAR på att öppna...Utan fråga om namnförslag..

Dett ex är ju bara namn,,men ändå fattar folk vad inne håller kan vara..men inget som man informerar om..

• giz
    isolde: sa jag inte jag slakta bara regeln fast jag kanske har en betalt-per-klick-banner där

men får inte ihop det iaf....... hur kan en privatperson bli ett företag? för vi måste ju utgå från nutid........ å nutid så är det privatperson eftersom affären inte ens finns registrerat utan bara i hjärnan som ev tankeverksamhet.
    ingen av oss kan ju se in i framtiden

glass: jupp eller 3.......men just nu var inte frågan för å imot har redan fattat den biten att det inte är ok men inte biten där privatperson/medlem kan omvandlas till företag osv
  • TheBlueRose

Då är det ju innom ramarna på FL's regler..så som jag tolkar det..

• giz

jag vill ha moderatorernas uppmärksamhet i annat ärende......

• Ewis

Hm varför måste man förutsätta att den som vill ha en namntävling till en ev,. butik har en baktanke som att det är gratis reklam om jag gör en omröstning på FL eller om jag har en namntävling på FL så blir folk intresserade av att kolla upp vad butiken säljer och vart den ligger...........

Tror nog att det finns både bättre och gratis sätt att göra reklam då!!!

Denna person eller någon annan som jobbar/ äger ett företag kan ju lika gärna i en tråd som ex. handlar om "vad jobbar du med?" svara att hon jobbar i butiken som heter "Blå blom" då kan ju oxå den som är intresserad kolla upp det oxå, gratis reklam......

Ja ja här är ju reglerna lite kontsiga ibland och säkert tolkar även Patrik det som moddisarna

Svar på tråden Moderatortråden