• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • kidA

ok. men tack för hjälpen. nu är det sovdags här *niger o bockar*

• anne h

Venus

Tråden är inte jättepopulär, har letat igenom efter mitt inlägg o det ÄR väck, därför funderade jag på det angående om man får meddelande vid borttaget inlägg.
    jag har såklart tråden i mina favoriter

• TheBlueRose

Studsar in här med en fråga ...

Får ni moddisar göra en omröstnings-tråd för namn "typ" förslag på namn till en butik,,om man har svårt att välja mellan några ideera man har???..

• giz

japps borde man ju få man får ju göra på namnförslag til katt så varför inte en butik???

• Glass

Jag tolkar det som att man faktiskt inte får göra det.

12. Undersökningar, kontakt, research, informationsinsamling m.m.
    Vi tillåter inte egna undersökningar i form av frågor, enkäter och liknande som syftar till att gynna någon annan part utan Familjelivs uttryckliga godkännande. Företag, organisationer eller journalister får inte använda Familjelivs interaktiva tjänster i syfte att för annat media:
    - Söka efter föräldrar med vissa kriterier för vidare kontakt
    - Efterfråga synpunkter för informationsinsamling
    - Utföra research
    Syftet med detta förbud är att man inte ska på bekostnad av Familjeliv (utan något annonsavtal) lyfta fram/öka värdet på annat media, tjäna pengar, få fler läsare/tittare, bemöta efterfrågan/intresse etc.
  • Gisse the one and only

Glass

Jag tolkar det likadant

• giz

tolka inte jag...........

om jag nu gör en tråd: vad ska min hund heta:
    karo
    fallo
    whiskey

eller om jag gör en tråd:
    vad ska min affär heta
    sinnessjukhus
    familjeliv
    giz

vart är skillnaden? jag säger ju inte butikens innehåll? jag säger inte att butiken kommer ens heta det peka röstar på, jag säger inte heller vart butiken ligger.............

alltså bara en namntråd........

• Gisse the one and only

Men giz varför gör man en sådan tråd, inte en hypotetisk fråga anser jag, inte i en tråd.

Jag skulle tolka det som en undersökning eller tips om vad min framtida butik ska heta, namn som jag sedan kunde använda. Då väljer jag de namn som får flest röster och vips har jag gjort mig en marknadsundersökning.

• JsN

Skillnaden är att du vill välja det namnet på din affärer som du tror kommer att generera flest kunder (mest inkomster). Dessutom blir det en form av reklam för din affär alldeles oavsett om du berättar vad det är för affär.

Svar på tråden Moderatortråden