• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Prinsessan Zelda

hoppas allt funkar när det börjar, så inte hela fl kraschar

• fipa2

lika säkert som att jag blir nästa moder teresa

• giz

dom ska ju byta till bätre grejer tydligen som ska klara driften bla bla bla.
    så ja bara grejerna levereras i tid osv så ska tidsplanen hållas som jag fatta det drit samma plus var inte så kul iaf i dagsläget

• Venus

Ja det får man göra
    Men helst ska man länka till den andra tråden och även gärna skriva att det är fortsättningen på den andra tråden så att det inte blir några förvirringar...

• morningsunlight

Angående den här tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-4-51/m6608952.html

De som hade skrivit där inne fick en tillsägelse om att inte klaga på TS sätt att skriva, men då frågar jag om det är helt rätt av TS i tråden att kalla kvinnor för hora och slyna?

Jag tycker personligen att tråden ska tas bort då den är helt fel. Man ska inte kränka andra människor genom att kalla dem för horor och slynor, speciellt inte omde inte kan få försvara sig!

• Sarasnaran

Vi kommenterar ALDRIG enskilda ärenden i forumet.
    Anmäl tråden med din motivering så tittar vi på det.

/Sara, Moderator

• brokig

Varför är man inte som anonym tvungen att använda ett tillfälligt nick efter "Anonym"?

Jag sitter som ett fån när jag läser i KR eftersom alla inlägg är skrivna av "Anonym" men tycks komma från olika personer. Det är hemskt svårt att veta vilken anonym skrivit det ena eller det andra inlägget, särskilt när de säger helt olika saker och man besvarar någon anonyms inlägg och får skäll från en annan anonym som man trodde var samma. Jättekonstigt!

Är det inte rimligt att det krävs starkare skäl till att svara anonymt än att vara TS anonymt? Jag kan inte förstå alls varför ett "håller med" i KR kräver anonymitet...

Svar på tråden Moderatortråden