• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Isolde

Ursäkta mig, Röd drake! Här sitter jag och filar på ett svar som ska ge dig de upplysningar som du efterfrågar, och så har du mage att komma med ett surt "jag väntar fortfarande på ett svar"! ÅTTA minuter efter att du skrev din fråga!

Mycket dålig stil!

• Isolde

Vad gäller enskilda medlemmar som svarar på frågor som de faktiskt vet svaret på, tycker moderatorerna att det är bra. Eftersom, som de flesta förstår, det inte kan finnas moderatorer tillgängliga i tråden varje sekund.

• Röd drake

Isolde Om du sansar dig lite så kanskle jag kan få chansen att tala om att du misstolkade, jag poängterade att jag väntade på DITT svar eftersom en vanlig medlem besvarade mitt inlägg och det speciellt var en moderator jag ville ha svar ifrån...

• giz

oj får inte vi medlemmar vara hjälpsamma nu bara för att det inte står moderator under nicket???

• Röd drake

MuminMy Offline
    Moderator Ons 16 nov 2005 - NR: 5577917

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

Det tolkar jag som att man får svar från en moderator när man frågar här, trodde det var poängen med att fråga i den här tråden. Men då är det alltså inte lönt att fråga här utan man kan lika gärna starta en tråd om alla frågor man har... Ska be Muminmy skriva det som tillägg i Ts:n så det inte misstolkas som att man kan fråga moderatorerna här...

• Venus

Om man endast vill få svar från en moderator så föreslår jag att man väljer ut en av moderatorerna och skickar ett meddelande till dennes inbox och väntar på svar därifrån...

I denna tråden har medlemmar rätt att svara på frågor de kan svaren på...
    Vi har många kunniga medlemmar på denna sidan, många av dem vill hjälpa till även om de själva inte är/vill vara moderatorer...

• Majblomma12

Giz, vad jag syftade på är att det trots allt är moderatorerna som med säkerhet VET svaret på frågorna, övriga medlemmars svar bli mer eller mindre kvalificierade gissningar, eftersom vi inte innehar ämbetet.

Härmed avslutar jag den diskussionen, vill inte "kladda ner" tråden med onödiga utsvävningar.

• Röd drake

giz När man läser Ts:n så framgår det att man här kan få svar från moderatorerna om det är något man undrar. Vill man ha svar från vanliga medlemmar kan man lika gärna starta en tråd om det man undrar!

• Majblomma12

(Varför så arg, Venus? Har man inte rätt att ställa frågan då man undrar? :-O)

• Röd drake

Venus Men om jag frågar en moderator, har jag då inte rätt att få svar av en då? Som iors syster sa så kan man få de mest regelrätta svaren från moderatorerna... Men visst, inser nu att denna tråden bara är en stor bluff och att det minsann inte är nån ide att fråga här!

Svar på tråden Moderatortråden