• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Danbala

Isolde:
    "Min Netscape har stängt av sig flera gånger, och det har skett så fort att jag inte hunnit med att se vad som kan ha orsakat det. Kan ju vara en annons."

Ah ja, Mozilla har haft en tendens att dö för mig sedan igår på eftermiddagen. Så en annons eller liknande som kom upp runt den tiden torde det vara.

Tills vidare har jag löst det genom att ha javascript avstängt medan jag FL:ar. Det fungerar bra.

• Isolde

Danbala m.fl., jag mejlade bossen som kunde berätta att han uppmärksammat att det var strul med någon annons och därför tillfälligt har plockat bort alla i den "serien" eller vad man ska kalla det för.

Så nu kan du nog koppla tillbaka javascript!

• MINI25

Om man får en tillsägelse (och överklagar den ) får man ALDRIG svar tillbaka.

Nu menar jag inte uppenbara påhopp/kränkningar etc, utan inlägg som tagits bort på lösa grunder och där de snarast blivit misstolkade och där man dessutom hänvisar till inlägg tidigare i tråden- där sammanhanget förklaras/diskuteras etc.

Läser ni moderatorer inlägg innan och efter just det inlägg som blir bortplockat eller tar ni helt sonika bort inlägget utan att reflektera över VARFÖR det står som det gör?

Jag tycker många gånger att det är uppenbart att vissa inlägg tagits bort utan att man sett till sammanhanget.

Jag ser gärna att man får svar på sin överklagan. Men det tar säkerligen upp för myclet tid för er moderatorer?

Tack/ M

• JsN

Moderatorerna har inget med överklagningarna att göra utan redaktionen hanterar dessa. Vi får endast ett besked om ett beslut vi tagit har blivit hävt.

• Jennie Brunflo

Kan någon svara på mitt inlägg?

• Linisen

Hej

Jag undrar om man vet att någon far med osanning och man själv vet ( ), kan man då anmäla det efter det att personen gång på gång hävdar motsatsen?

Om personens "sanning" påverkar den riktiga sanningen negativt och får folk att tro att så är fallet?

Oj, jag hoppas ni förstår
    Linisen

• JsN

Anmäl du med en motivering, sen är det inte alls säkert att vi kan göra något åt det, men vi tittar på det iaf.

• JsN

Jennie, jag har inget bra svar till dig, hoppas någon annan har det.

• Linisen

Tack JsN

Jag är inte tjejen som anmäler (feg) så jag får se hur det bärkar hän.
    Tack för snabbt svar

• MBP

Jag hamnade i ett läge där samma "förseelse" upprepades i inlägg efter inlägg. Jag såg det inte först utan anmälde bara, sedan såg jag resten och anmälde ett par av dem, för att sedan inse att så här kan jag ju inte hålla på, jag anmälde då trådens "ton" under rubriken övrigt.

Var agerandet ok och kommer ni att fatta när ni läser att jag faktiskt inte är helt rubbad?

Svar på tråden Moderatortråden