• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Venus

Ska kolla på det nu när jag är här
    Har varit frånvarande men online i 2 timmar...

• Medusan

Jo, jag såg det. Det ser jag som ett tecken på att denna tråd verkligen är urspårad

• Isolde

Nu har både Venus och jag varit inne där och sagt till. Vi följer tråden.

• smurfisar

Medusan ja många inlägg som lätt skulle kunna anmälas

• Venus
    De regelövertramp ni hittar, anmäl dem så tittar vi på dem...
    De som är anonyma bedöms hårdare just pga att de är anonyma...
    Om ni är osäkra på om ett inlägg bryter mot reglerna, anmäl det hellre och låt oss titta på det så avgör vi om det ska få vara kvar eller inte...

Anmäl hellre en gång för mycket än en gång för lite...
  • Celindan

Måste dock ge lite heder åt (vem av moderatorerna det nu var) som riktigt snabbt uppmärksammade min överklagan på varningen jag fick igår, så att den försvann. Det kändes riktigt skönt att för första gången verkligen få upprättelse - jag HADE inte gjort fel. Eftersom anmälningen gällde en trådstart hade hela tråden plockats bort, men nu när varningen togs tillbaka kom då även tråden tillbaka. Finns massor nya svar i den, men det går inte att öppna den länken. Någon som kan hjälpa mig med det kanske??
    Hursomhelst vill jag iaf TACKA er nu, moderatorer, för att ni visade att ni brydde er. Det betydde mycket.

ps. anmälan med påföljd varning som togs tillbaka gällde ärende 22309.

Svar på tråden Moderatortråden