• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Venus

Celinda För att inte förvirra någon så är det Redaktionen du ska tacka...
    Vi moderatorer har inte hand om överklagningarna utan det är endast Redaktionen...

Men som sagt, även vi moderatorer kan göra fel... Vi är inte mer än mänskliga

• Celindan

Ok Venus, men jag trodde ni moderatorer satt i redaktionen! Hur ska jag förmedla det jag vill ha sagt till dem då?

• Anne M
    Sabla bugg...
    /Panda (bemöt dina medmänniskor med respekt)
  • Celindan

Tack så mycket Panda, då blir nog Patrik glad när han kollar inboxen imorrn o får lite positiv feedback! Sov gott alla ni, jag ska gå o bota min förkylning!

• Aangiee

en fundering: i denna tråden tycker inte JAG att man behöver vara anonym, det skapar bara tillfällen för påhopp. TS är inte anonym och jag ser inte varför någon annan ska vara det. som det är nu så är det många påhopp(ja, det var det förut iaf-det har länkats tidigare ikväll till den tråden också).
    kan man inte bara flytta den och på så vis undvika de anonyma påhoppen och det?? eller?? bara en fundering...

beta.familjeliv.se/Forum-4-46/m7353034.html

• Venus

Angie, tråden platsar just nu inte någon annanstan...
    Och det är varje medlems uppgift att hålla sig inom reglerna, gör de inte det så är det bara att beklaga... Ni som medverkar/läser i tråden kan anmäla de inlägg som bryter mot reglerna så kollar vi på dem...

De anonyma bedöms hårdare om de bryter mot reglerna, så de måste desto mer tänka på vad de skriver...

• smurfisar

Venus. Då du skriver att annonyma bedöms hårdare. Varför är det så?

Svar på tråden Moderatortråden