• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Marvelina

re: "sååååååå" det är ju faktiskt nödvändigt ibland, för den korrekta tolkningens skull, att skriva "såååååååå", då "så" inte uttrycker samma sak. Är det verkligen att utnyttja systemresurser att uttrycka sig tydligt?

• MuminMy

alltså, jag tror inte att nån av oss skulle ta bort ett sådant meddelande... men om du däremot postar ett inlägg med 354 radbrytningar så åker det... sunt förnuft!

/my - mamma, medlem och moderator
  • Marvelina

ok, såg bara att smurfisar verkade ha varit med om att det inte var ok...

• smurfisar

Jag fick en en liten pik i tråden av en annan då jag skrivit så med många å. Det blir för mig starkare ord då. svårt att förklara. Men jag har gjort en egen anmälan på mitt inlägg nu så jag hoppas de kan se mellan fingrarna då jag var ärlig och erkände att jag gjorde ett fel

• smurfisar

Vill tack väldigt mycket för detta, att mitt inlägg fick stå kvar kram på er

• Långväga

Jag tycker att det finns ett enormt behov av moderatorer på natten. I alla fall någon. Nu finns det en tråd där en person sitter och skriver grova kränkningar mot andra och h*n lär inte stoppas förrän någon gång imorgon bitti.
    FL lever på natten - då bör moderatorerna göra det också!

• Aangiee

Ojj, ingen moderator online?? det brukar väl vara minst en online??? eller???

Långväga: länka tråden så kan de titta på den så fort någon av de loggar in.

• Roisin Dubh

Det är mitt fel! Jag var ju den mest inbitna nattugglan i moderatoriet men jag gick i pension.

Flåt!

/ Hanna the hog
  • Diwa

Gomorgon

hann inte in igår så jag skickar en sen alla hjärtans dag kram till er allihop som sliter hårt idag istället

• Sarasnaran

Det brukar faktiskt finnas en Moderator online även nattetid.
    *pekar på mig själv*
    Men man får inte glömma att vi faktiskt har familjer och liv vi också.
    Vi jobbar dessutom oavlönat (förutom att vi får PLUS) så att kräva att vi ska finnas här dygnets alla timmar är aningen för mycket begärt.

/Sara, Moderator

6 dagar till bf...
Svar på tråden Moderatortråden