• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • MuminMy

precis! och därför kan man inte styra att en tråd som handlar om anorexi inte får bantningsannonser eftersom den också innehåller de ord som styr att just de kommer upp...

/my - mamma, medlem och moderator
  • smurfisar

Jag igen snart tröttnar ni på mig..........

Undrar nu när ni gör den nya sidan. KOmmer ni att göra så det inte går att kopiera bilderna på sidan. Så att man inte kan ta andras bilder och hävda att det är ens egna. Läste precis om en som varit med om det.

Man måste ju kunna kopierings skydda det på något sätt

• AnneSophie

Smurfisar;

Finns inga kopieringsskydd som är tillräckligt säkra. Går alltid att ta bilder om man bara vet hur man ska göra det.

• smurfisar

ok men i dag kan ju vem som helst gör det är ju bara till att högerklicka på bilden... Så lätt bode det ju inte kunna vara i alla fall

• smurfisar

Det värkara vara värt pengarna med tanke på hur mycket jag sitter här och vad man får.... När kommer alla tjänster i gång inte roligt att betala när man inte i dg kan få allt

• MuminMy

Smurfisar: Bara för protokollets skull så är vi moddisar inte "vi = sajten" utan det är bara redaktionen som är det

Det är i princip omöjligt att skydda sig helt mot bildstöd, man kan göra vissa saker som att ta bort högerklick på bilder och sånt men faktum är att vill någon ta din bild gör de det ändå... det bästa är att du själv vattenstämplar alla bilder - både synligt och osynligt - innan du publicerar dem. Du kan också med PLUS välja att bara visa bilderna för de som finns i din adressbok.

Man ska ALLTID vara medveten om att allt man skriver och alla bilder man gör tillgängliga offentligt på internet existerar FÖR ALLTID och du har ingen som helst kontroll över var de kan dyka upp nästa gång....

/my - mamma, medlem och moderator
  • Medusan

*Påminner om länken jag klistrade in ovan*, det blir bara värre och värre tyvärr

Svar på tråden Moderatortråden