• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Inexsana

Om jag råkar snubbla över en tråd som inte spårat ur, men är på god väg, ska jag klistra in den här och be att det hålls några mederatorögon öppna, eller ska jag anmäla den?

Menar att om den inte spårat ur än, så kan jag ju inte anmäla egentligen?

• MuminMy
    Inexsana: Det går bra att klistra en länk här. Anmäl om du anser att regelbrott har begåtts.
    Ewis: Nej, eftersom det inte egentligen har någon betydelse vad man svarar på, du ska hålla dig inom reglerna oavsett vad andra gör. Men som sagt, är det lite tveksamma fall tittar vi på sammanhanget för att få en bättre bild men det är alltid det ENSKILDA inlägget som döms och granskas.
  • Ewis

Åå en till liten fråga bara

Om det har varit 2 stycken moderatorer som oxå svarat i den tråden borde inte dom om dom upplede en ehts stämming hojta till och säga till att folk ska lugna sig??

haha ja du förstår väl att jag blivit tillsagt eller så vet du det redan...

• MuminMy
    Ewis: Nu är vi farligt nära att diskutera enskilt ärende Jag försöker svara dig generellt, okej?
    OM moderatorer deltar i en tråd som medlemmar agerar dessa moderator i samma tråd endast i undantagsfall. Vanligtvis ber man en kollega gå in och titta på tråden.
    Det är ganska vanligt att medlemmar upplever att stämningen i en tråd är "hätsk" men att vi moderatorer inte ser att det finns anledning att gå in och "styra upp", man måste få ha diskussioner och få lov att vara oense i frågor utan att en moderator går in och "pekfingrar". Det är ett värdefullt instrument för oss och vi vill inte "missbruka" det i tid och otid.
    Hoppas du nu är lite klokare när det gäller hur vi arbetar.
    /Moderator
  • Ewis

Tack igen och jag förstår att vi inte ska diskutera enskilda fall och jag försöker oxå att hålla mig till konkreta frågor som uppstår säkerligen flera gånger om dagen

Stämningen var inte hetsk men måste ju tydligen varit det

Det jag menar är att om man så lätt får en varning borde inte som ibland då moderatorer oxå skrivit ej deltagit i diskution reagerat och sagt till lite bara?

• MuminMy

Ewis: Det är omöjligt för mig att svara på Men anser du att du fått en felaktig varning så uppmanar jag dig att överklaga via formuläret i upprätthållningen!

• Ewis

Har redan gjort det
    Köper varningen men vill ha lite svar!

• Trinity78

Fråga: Har moderatorer möjlighet att slå ihop trådar?
    Jag blir tokig på att folk startar trådar höger och vänster utan att först kolla ifall det redan finns en om just det ämnet! Jag kan inte bevaka alla trådar om ett specifikt ämne och då går jag ju miste om information eller intressanta inlägg.

• JsN

Nej, Trinity, det kan vi inte.

Svar på tråden Moderatortråden