• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Fru Höstlöv

En kram till moderatorerna!!

Jag tror ni är fler än de på bröllopstorget, för där går det rejält hett till ibland, utan att nån säger till att man ska lugna sig.
    Tycker det känns skönt med en skopa kallvatten ibland när en tråd går överstyr.

Tycker däremot att det borde stå varför en tråd stängs av, så det slipper starta trådar om varför tråden är nere.
    Typ:
    Stängd på TS begäran
    Stängd på grund av reklam
    Stängd på grund av... ja vad finns det för skäl att stänga en hel tråd. Jag har ingen koll på det.

• Sarasnaran

Det är en bra idé Höstlövet!
    Vi hoppas att vi kanske kan få den funktionen så småningom.
    Just nu har vi endast två möjligheter när det gäller att stänga trådar och det är antingen att stänga manuellt genom att skriva i tråden och hoppas att alla fattar galoppen och inte skriver något efter en.
    Eller får vi ta bort hela tråden. Vilket resulterar i många obesvarade frågor och en uppsjö av trådar i forumet för frågorna haglar om varför den/dem togs bort.

Så vi hoppas att vi kan få den funktionen.

/Moderator

• Skarpa

Jag kan tycka att det vore trevligt att få veta varför vissa trådar plockas bort, men jag kan också undra om det inte kan bli lite "utlämnande" för vissa. Om t.ex en tråd blir bortplockad för att TS skrev något olämpligt, och det sedan står "Tråden bortplockad pga personpåhopp", blir det då inte lite så att TS får en "stämpel" på sig som "Påhoppare". Typ lite som när det gäller att man inte får diskutera enskilda ärenden...(varför den och den tråden togs bort osv)? Dvs. att man kanske inte behöver veta exakt varför en tråd blir borttagen, men däremot att den blivit borttagen.

Eller tänker jag galet?

• Madge

Stort tack till alla bra moderatorer som finns här och håller ordning! Det är bra att ni finns!!

• Lum

jag undrar varför jag bara kommer till "starsidan" för forum och chatt när jag klickar på vissa trådar. Senast när jag ville till tråden om apatiska flyktingbarn i känsliga rummet nyss. Någon som har en aning?

• Prinsessan Zelda

den har antagligen tagits bort

• Lum

Oj, men varför kan man forfarnde se trådrubriken då? och kilcka på den? Konstigt!

• kidA

det är en bugg. när trådar tas bort så ligger rubriken kvar.

• Lum

Tack alla som svarar!

Kan man på något sätt ta reda på varför en tråd lagts ner?

Svar på tråden Moderatortråden