• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Santisen

när ni stänger en tråd
    genom att skriva i den typ inga fler inlägg efter denna för då varnas ni...
    Varför tar ni bara inte bort den?
    eller det kanske ni gör efter att ha gått igenom den?

• Venus

Santisen, det är olika hur vi gör...
    Bryter inte TS mot några regler så kan vi inte ta bort tråden utan bara de inlägg som bryter mot dem...
    Bryter TS mot reglerna så tar vi bort tråden...

• Tussetösen

hej hej... har en liten fråga... hur många varningar ska man behöva få innan man blir portad?? (absolut inte för att det e det jag vill)

• Venus

Det beror vad du får varningar för och var/när/hur du får dem...
    Oftast är det 3 varningar som gäller...
    Men det finns tillsägelser oxå, många blandar ihop dem och säger att det är samma sak vilket det inte är...

• Tussetösen

okejj.. men hur många tillsägelser?? jag menade det...

• Venus

Tillsägelser kan man få ganska många...
    Dessa är till för att man ska tänka på hur man uppför sig på forumet...
    Hur många man "kan" få som max vet jag inte, men frekventa tillsägelser gör ju att vi moderatorer håller ögonen öppna och även uppmärksammar Patrik på den här medlemmen...

• Tussetösen

jaha... oj då ska man kanske se upp om man får en sådan... jaja men tack så hemskt mycket i varje fall..!!!

• Venus

En sådan är oftast ingen fara
    Bara man lär sig något av den så har man ryggen ganska fri efter det...

• Jenny S

Nu har jag en fråga....
    Om vi säger att jag anmäler Venus för ett inlägg hon har gjort men detta nekas för det räknas inte som provocerande tex.
    Kan jag då anmäla igen och kanske förklara bättre eller hänvisa mer och på så sätt få igenom en tillsägelse till denne personen?
    Eftersom ni inte kan se vem som anmäler så kan man väl (eller?) anmäla samma inlägg x flera?
    Eller är jag helt ute och seglar??

OBS!!!
    Ovanstående text var bara helt hypotetiskt. Jag har inget verkligen exempel på detta utan det är bara en fundering!

Svar på tråden Moderatortråden