• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • jippie

Hej
    Jag undra vad som får en person att bli portad eller borttagen från FL? Med eller utan tillsägelse?
    Jag har startat en tråd som kan anses som känslig för många och där folk öppnar sig. När jag startade tråden så förklarade jag TYDLIGT att respekt måste visas i sina inlägg just pga av denna saken.
    Men ändå kommer det in folk och gör sina inlägg av ett syfte endast, och det är att förstöra och klaga på andra. Personliga påhopp förekommer.
    Det är specifikt en person jag tänker på när jag säger detta i "min" tråd, och när denna personen gör sina inlägg, så hänger många andra på. I samma anda s.a.s.
    Jag har efter hand "påmint" folk om att de bör tänka på sin ton och visa lite respekt, och detta gjorde jag generellt. (det var ju ändå jag som öppnade tråden) De var rätt personer som tog åt sig.
    Det blev ännu värre.
    Vad ska jag göra?
    Vad kan NI göra?
    Finns det inga regler man måste följa annars åker man ut? Eller ännu bättre, bli portad?
    Kan man öppna sk "slutna" trådar där alla kan läsa inläggen om de vill, men TS väljer vilka som får svara, eller kan ta bort personer med oönskade inlägg? Ta bort personen från "godkända" när det gäller att göra egna inlägg? Går det?

Snälla svara snarast för jag är SÅ trött på folk som bara vill förstöra för andra hela tiden. Det är ju inte så här man tänker sig en sajt som kallar sig "familjeliv".

• Isolde

jippie, har du bett moderatorerna att titta på tråden? Det gör du bäst genom att anmäla den – klicka på röda handen högst upp till höger i trådstarten, välj t.ex. "övrigt" i rapportlistan, och berätta kortfattat vad du vill (uppstyrning eller allmän koll).

Visst finns det regler! Läs Regler och Policy högst upp till vänster i menyraden! Och Upprätthållningen.

Några slutna forum finns inte. Inte än, åtminstone. Ska tydligen ingå i Plus-tjänsten, när den nu kommer.

• TheBlueRose

Jösses,,vad det var livat i holken ikväll ..

• diskusbest

"Från: diskusbest Du kommer att posta inlägg under en annan anonym signatur fr.o.m. 2005-12-21 23:23:17 "

Vad betyder det att det står så när jag ska skriva inlägg??? Fast inte varje gång. vadå annan anonym signatur?

• Isolde

Det är en konstig formulering som betyder att du inte får posta inlägg anonymt före det datumet – det är två veckors "karens" efter att man har registrerat sig.

Svar på tråden Moderatortråden