• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • LadyMarmalade
    har inte du fått mail?

Patriks ord...inte mina...bara förmedlar för att hjälpa moddisarna...
  • anne h

Apropå inlägg som plockas bort; Bör det inte stå ATT det tagits bort inlägg, så man vet, eller plocka annars bort hela tråden. Att bara ta bort enstaka inlägg mitt i en tråd utan att det står nånstans det gjorts gör att man får en ofullständig/felaktig bild av diskussionen.

• MuminMy
    rättar: tveksamt om det är TILLÅTET hinner tyvärr inte modda just nu - hoppas nån annan tittar på det.
    giz: nja, jag tycker nog att redax haft en ganska så rak hållning till detta, det är väl snarare policyn kring länkningar som är otydlig - har ett ärende hos bossen ang. det just nu, hoppas han tittar på det snart.
    anne h: därom tvistar de lärde oftast märks det knappt när något försvinner och det händer att vi även tar bort följdinlägg på borttagna inlägg om det inte har med diskussionen i tråden att göra. Vill du kan du posta detta som ett förslag under "synpunkter och förbättringar" så ser redaktionen det.
  • anne h

MuminMy
    Ok, ska göra det. Tack!
    *ser mig förtvivlat om efter "synpunkter och förbättringar".. aha! DÄR!!*

• Jillsan7003

Oj!! Om man satt och skrev ett inlägg och tråden under tiden blev stängs av en moderator och man upptäcker det EFTER man postat inlägget, får man en varning då???? :-O

Gjorde precis det i en tråd och det var absolut inte meningen!

• Isolde

Jillsan, det beror på. Hur länge efter det skrevs, t.ex. – om det funnits en rimlig chans att du kan ha läst inlägget innan du postade ditt inlägg.

• Jillsan7003

Ok! Tack så mycket för svar!

Svar på tråden Moderatortråden